استانی 14:55 - 08 فروردین 1396
اخبار پلیس/
کرمانشاه- جانشین رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از استقرار ۲۰ دستگاه گشت نامحسوس در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

استقرار۲۰ دستگاه گشت نامحسوس درمحورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مراد حیدری" از اعزام گشت های نامحسوس و اعمال محدودیت‌های ترافیکی در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این نظارت های نامحسوس به منظور کنترل دقیق رانندگان متخلفی است که با عدم رعایت قوانین و مقررات و ارتکاب تخلفات حادثه ساز امنیت و آرامش تمامی رانندگان و مسافران نوروزی را به چالش می کشند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت ایام تعطیلات نوروز و به منظور جلوگیری از وقوع سوانح و حوادث رانندگی که به سبب افزایش سرعت غیر مجاز شدت می یابد، پلیس راه انتظامی استان به قید فوریت تمهیدات ترافیکی لازم در این خصوص اتخاذ کرد و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و اعزام گشت های نامحسوس و نیز استفاده از تجهیزات ترافیکی نسبت به کنترل تخلفات حادثه ساز به ویژه سرعت غیر مجاز و همچنین با برنامه ریزی مناسب و تعیین شاخص های کنترلی برای تیم های گشتی، دیگر شاهد حوادث ناگوار جاده ای برای هموطنان و همشهریان عزیز نباشیم.

سرهنگ حیدری در خاتمه خطاب به همه رانندگان جوان توصیه کرد: با تلفیق مهارت عملی و مطالعه مقررات و صبر و شکیبایی رانندگی کنند.

کشف ۱۵ تن برنج قاچاق در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از کشف ۱۵ تن برنج قاچاق به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: ماموران پاسگاه قلعه هرسم در حین گشت زنی در محور حمیل به یک دستگاه کامیون تریلر مشکوک شدند که پس از توقیف کامیون های موصوف، در بازرسی از این تریلر ۱۵ تن برنج فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف کردند.

وی ارزش برآورد شده این محموله را ۷۵۰ میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این محموله از بندر امام خمینی (ره) به مقصد کرمانشاه بارگیری شده بود که در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند و نیروی انتظامی بر حسب وظایف ذاتی خود با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله خواهد کرد.

کشف محموله جاسازی شده گوشی های تلفن همراه قاچاق در کرمانشاه

جانشین پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف محموله جاسازی شده گوشی های تلفن همراه قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک متهم در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "سیاوش کلانتری" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک باند فعال در امر قاچاق کالا در سطح کلان در شهرستان جوانرود تشکیل و اخیرا اقدام به خریداری یک محموله گوشی های تلفن همراه از اکراد عراقی نموده و از معابر غیر مجاز مزری وارد شهرستان مذکور کرده است، بر همین اساس موضوع دردستور کار ماموران اداره اطلاعات جنایی این پلیس گرفت.

سرهنگ کلانتری با اشاره به اینکه قاچاقچیان در پوشش مسافر به همراه اعضای خانواده، قصد انتقال محموله به استانهای مرکزی کشور را داشتند، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی و با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی، دو تیم عملیاتی از پرسنل اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی مرکز استان با خودرو پوششی به محور تردد قاچاقچیان  در محور جاده قزانچی اعزام شدند و پس از چندین ساعت نهایتا خودروی مورد نظر را مشاهده و در عملیاتی ضربتی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی حامل کالای قاچاق ۲۰ دستگاه تلفن همراه که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال کشف و در این راستا یک نفر متهم نیز دستگیر و پرونده تحت رسیگی قرار دارد.

محموله سیگار و تنباکوی قاچاق در کنگاور توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف محموله سیگار و تنباکوی قاچاق خبر داد و گفت: یک متهم در این زمینه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده است.

سرهنگ "حسین براری" گفت: ماموران ایستگاه شهید زنگنه شهرستان "گنگاور" حین بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی وانت بار حامل محموله سیگار و تنباکو با هلوگرام بوده و به صورت ماهرانه ای قصد عبور از ایستگاه ایست و بازرسی را داشته است، مشکوک شدند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند و در بازرسی از خودرو این فرد تعداد ۲۴۰ هزار نخ سیگار فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی و نیز مقادیری تنباکوی قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این زمینه، افزود: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شده است.

سرهنگ براری در پایان با بیان اینکه پدیده قاچاق به تولید داخلی ضربه مهلکی وارد می کند، گفت: تمام سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان های مرتبط بتواند با این پدیده به صورت ریشه ای مبارزه کند.

حرکت کاروان های راهیان نور، کاری معنوی و دارای روح حماسه است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: حرکت ارزشمند کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری، امام خامنه ای (مد ظله العالی) می باشد، کاری معنوی و دارای روح حماسه است.

حجت الاسلام "سید ابراهیم حسینی" اظهار کرد: در راستای گرامیداشت شهدای والامقام و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری و به منظور پاسداشت حماسه های دوران دفاع مقدس و تکریم رزمندگان غیور، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده معزز آنان و نیز انتقال فرهنگ دفاع و مقاومت به نسل های آینده، کاروانی متشکل از کارکنان و خانواده های آنان به مناطق عملیاتی و جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

وی گفت: حرکت ارزشمند کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری، امام خامنه ای (مد ظله العالی) می باشد، کاری معنوی و دارای روح حماسه است که خانواده های محترم در پاسداشت دلاوری های رزمندگان اسلام در قالب کاروان های راهیان به سرزمین نور و حماسه اعزام می شوند و درس فداکاری و ایثار را به آیندگان هدیه می کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان افزود: ما باید قدر این موهبت الهی را که به مشهد شهیدانمان عزیمت می کنیم، بدانیم و این راه روشن و نورانی را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با آرزوی توفیق و سربلندی برای مقام معظم رهبری و دست اندرکاران کاروان راهیان نور، ابراز امیدواری کرد: خانواده های محترم ره توشه های معنوی ایثار و قدر شناسی از شهدا را از سرزمین نور برای خود ذخیره کرده و به ارمغان بیاورند.

وی همچنین در بدرقه کاروان راهیان نور عنوان کرد: وظیفه همه ما این است که در این مقطع زمانی همواره گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) باشیم و سعی و تلاش هرچه بیشتر خود را در جهت رسیدن به اهداف مقدس اسلام و آرمانهای والای حضرت امام راحل و شهدای والامقام که همان ولایت پذیری است، بکار بگیریم.


8953796
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است