اجتماعی 15:51 - 05 بهمن 1395
خبرگزاری ایسنا اوتیسم چیست؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که علایم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

اوتیسم چیست؟

به گزارش ایسنا، صدیقه دهنایی در برنامه انجمن خیریه ایران که در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد، گفت: انجمن اوتیسم ایران با مرکزیت در تهران دارای شعبه‌هایی در استان‌های مختلف است که در طیف بیماری‌های اوتیسمی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این انجمن در جهت غربالگری بیماران اوتیسم در کل کشور شروع به کار کرده است و در جهت بالا بردن کیفیت زندگی و کمتر شدن مشکلات خانواده‌های اوتیسم فعالیت می‌کند.

دهنایی با اشاره به اینکه انجمن خیریه اوتیسم در استان زنجان به تازگی شروع به کار کرده است، گفت: در این انجمن‌ها یک سری فعالیت‌ها در جهت بهبود این بیماران انجام می‌شود که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به رفتار درمانی، گفتار درمانی، مسائل آموزشی و کارگاه‌های آموزشی در جهت رساندن بیمار به یک استقلال نسبی اشاره کرد.

این داروساز افزود: در استان زنجان نیز فعالیت‌هایی در جهت غربالگری این بیماران و پیاده کردن برنامه‌هایی در خانواده در جهت بالا بردن سطح کیفیت زندگی این بیماران دنبال می‌شود. در حال حاضر با کمک‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان از طرف خیرین یک دفتر در خیابان صفا به این انجمن داده شده است تا کارهای مربوط به راه‌اندازی این انجمن صورت گیرد.

عضو انجمن اوتیسم ایران افزود: از سال گذشته جلسات متعددی در جهت غربالگری این کودکان داشتیم که توانستیم تعدادی از این کودکان را از طریق مدارس استثنایی و بهزیستی شناسایی کنیم.

در ادامه این برنامه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که علایم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

مینا شعبانی افزود: این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است، به طوری که از میان 55 پسر متولد شده یک پسر و از میان 88 دختر متولد شده یک دختر مبتلا به اوتیسم می‌شود. اوتیسم بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تاثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان اوتستیک در ارتباطات کلامی و غیرکلامی تعاملات کلامی و غیرکلامی‌، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. متاسفانه به دلیل ناشناخته بودن بیماری، هیچ راه پیشگیری برای این اختلال وجود ندارد.

انتهای پیام


8709343
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است