اجتماعی 13:06 - 06 تیر 1396
محققان و باستان‌شناسان در تفحص مصر باستان، موفق به کشف چندین سنگ‌نوشته با حروف تصویری بزرگ شدند که قدمت آنها حداقل به 5200 سال پیش باز می‌گردد.

کشف قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سنگ‌نوشته‌های هیروگلیف مصر +تصاویر

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  محققان دانشگاه ییل و موزه سلطنتی هنر و تاریخ انگلیس در مصر در حالی‌که برای کشف هر چه بیشتر مصر باستان تلاش می‌کردند، به چند سنگ‌نوشته که حروف تصویری بزرگ در آن حکاکی شده بود و قدمت آن به حداقل 5 هزار و 200 سال قبل بازمی‌گردد، برخوردند.



بر اساس  گفته‌های یونگ کولمن دارنل، نویسنده ی مصرشناس و جان کولمن دارلل، استاد ییل و کسی‌که رهبری این تجسس را بر عهده دارد، «سنگ‌نوشته‌های تازه کشف شده حاوی برخی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نشانه‌ها از مراحل تشکیل نوشته‌های هیروگلیف مصر است و شواهدی مبنی بر چگونگی اختراع نظام نوشتاری منحصر به فرد مصریان باستان را در اختیار باستان‌شناسان می‌گذارد؛ در واقع این سیستم نوشتن منحصربفرد مصریان است».

یونگ کولمن دارنل ادعا می‌کند، این سنگ‌نوشته‌های جدید، قبلا توسط اعضای هیچ گروهی کشف و ثبت نشده است و این یافته‌های جدید اهمیت زیادی برای بررسی در تاریخ سیستم نوشتاری مصر برای محققان دارد.



پژوهشگران همچنین یک اثر هنری باستانی که در آن گروهی از فیل‌ها به نمایش درآمده‌اند را در این حفاری کشف کرده‌اند؛ یکی از فیل‌ها دارای یک فیل کوچک در درون خود است که به گفته دارنل، این یک روش فوق العاده نادر از نمایندگی حیوان ماده باردار است؛ گفته می‌شود این تصاویر در 3500 تا 4000 سال پیش از میلاد بر روی این سنگ حک شده است.



دارنل همچنین می‌گوید: «این نخستین باری نیست که هیروگلیف کشف می‌شود. اما این نخستین باری است که ما این نشانه‌ها را در چنین مقیاس عظیمی مشاهده کرده‌ایم».


9207349
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است