گوناگون 10:46 - 13 آذر 1400

اطلاعات بیش از ۴۰ هزار مسجد ثبت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد پشم فروش دبیر مهرواره اوج در خصوص این طرح گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده تا تاریخ ۲۹ آبان ۹۹، اطلاعات بیش از ۴۶ هزار و ۲۹ مسجد در طرح ملی آمایش مساجد به ثبت رسیدند، استان خوزستان نیز با ثبت ۳ هزار و ۱۵۱ مسجد، بیشترین میزان مشارکت در این طرح را به خود اختصاص داده است.

دبیر مهرواره اوج تصریح کرد: از برنامه‌های مهمی که از ابتدای مهر در دستور کار «بنیادهدایت» قرار گرفته و آن را همگام با «مهرواره اوج» پیش می‌برد، طرح آمایش مساجد کل کشور است، در این طرح قرار است اطلاعات و آمار تمام مساجد کشور به صورت دقیق استخراج و ثبت شود.

استان‌های مازندران با ۳ هزار و ۱۲۱ ثبت، اصفهان با ۳ هزار و ۱۱ ثبت، کرمان با ۳ هزار و ۱۰ ثبت و فارس با ۲۹ هزار و ۶۴ ثبت، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین میزان ثبت نیز تا کنون در استان قزوین بوده که رقم ۳۰۲ مورد را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت‌الاسلام پشم فروش اذعان کرد: در این آمایش ثبت اطلاعات در خصوص ظرفیت‌های مسجد، امام مسجد و برخی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله یا روستایی که مسجد در آن قرار گرفته انجام می‌شود.

وی درباره محتوای اطلاعات تکمیلی ثبت شده در این آمایش نیز اظهار داشت: مساجد فعال، مساجد دایر، مساجد تعطیل، مساجد نیاز به حضور و استقرار امام و مسائلی از این دست شناسایی می‌شوند.

حجت‌الاسلام پشم فروش در پایان اذعان کرد: اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد، خروجی این طرح خواهد بود که علاوه بر نکات ذکر شده، فراوانی مساجد در پهنه جغرافیایی کشور را نیز نمایان خواهد کرد.

گفتنی است، بیش از ۸۰ هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد و این نخستین باری است که اطلاعات دقیق، مستند و منسجمی از ظرفیت‌های مختلف مساجد گردآوری می‌شود.


11348971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است