اقتصادی 15:48 - 01 شهریور 1396
فارس از آن سوی تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملاتی متعادل و در محدوده صفر تابلو را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که با وجود پیش‌رو شدن سنگ‌آهنی‌ها و گروه مخابرات اما با حرکت دست به عصای حقوقی‌ها شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود.

بازار سهام روی نقطه تعادل/ غلبه عرضه بر تقاضای سهام با حرکت دست به عصای حقوقی‌ها

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه اول شهریور ماه 96 با افزایش 169 واحدی روی رقم 82 هزار و 541 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 29 واحدی عدد 17 هزار و 733 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 175 واحدی به رقم  90 هزار و 65  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 149 واحدی به رقم  57 هزار و 895  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 203 واحدی عدد  179 هزار و 594  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی به رقم 940 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های مخابرات ایران با 36 واحد ، معدنی و صنعتی چادر ملو با 27 واحد و ملی صنایع مس ایران با 25 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو با 9 واحد ، آهنگری تراکتور سازی ایران با 5 واحد و گلوکوزان با 4 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 233 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 91 میلیارد و 900 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 97  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام مپنا، قرارداد آتی سهام گروه مپنا، نورد و تولید قطعات فولادی، گروه مپنا، سیمان کردستان، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، قند نقش جهان، بیمه کوثر، مهندسی فیروزا، اوراق مشارکت شهرداری کرج، بیمه دی، بیمه رازی، ورزیران، صنعتی و شیمیایی رنگین، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های خوراک دام پارس، سیمان شرق، لامیران، نوسازی و ساختمان تهران، نیروکلر، بین‌المللی توسعه ساختمان و حق تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، بیمه دی و واحدهای صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب متوقف شدند. 

همچنین امروز بلوک 22.96 درصدی سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه به قیمت پایه کل 42 میلیارد و 481 میلیون و 582 هزار و 930 تومان برای عرضه در سه‌شنبه هفته آینده از طریق بازار اول فرابورس منتشر شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 200 میلیون سهم به ارزش بیش از 60 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی روبه‌رو بود. در بیمه پارسیان نیز کمتر از 99 میلیون سهم به ارزش بیش از 16.5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت. 

همچنین 8.5 میلیون سهم شرکت پتروشیمی خراسان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت. 

5 میلیون سهم فولاد مبارکه اما به ارزش بیش از 900 میلیون تومان کد به کد شد و در پتروشیمی زاگرس نیز تعداد 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو بود. 

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی به نسبت پرحجم در کلیات بازار سهام بود که لزوم اصلاح کوتاه مدت قیمت سهام و هم‌زمان با افزایش عرضه در مقابل تقاضای سهام که ناشی از حرکت دست به عصای برخی حقوقی‌ها بود، باعث شد تا فضای کلی معاملات در نقطه تعادل و در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) قرار گیرد. 

هر چند که به نظر می«رسد گروه‌های معدنی و فلزات اساسی در کنار تک تازی‌های دوقلوهای سنگ‌آهنی همچنان با اقبال خریداران روبه‌روست، اما به نظر می‌رسد نااطمینانی به برخی سیاست‌های راهبردی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و در عین حال تغییر و تحولات آتی در مدیریت بازار سرمایه باعث شده تا فعالان بازار سهام همچنان دست به عصا در بازار گام بردارند.

در این بین گروه پالایشی‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی همچنان در روندی متعادل از خریداران اغلب حقیقی استقبال می‌کنند. 

به گزارش فارس، معامله‌گران بازار سهام در حالی در تکاپوی سهام کم‌ریسک و یا ابزارهای مالی بدون دردسر در تکاپو هستند که انتظار می‌رود با کاهش نرخ سود بانکی و در عین حال دورنمای مبهم اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری در بورس بتواند از دورنمای میان مدت و بلندمدت برخوردار شود. 


9382381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌ سالانه ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات کشاورزی در کشور به هدر می‌رود درحالی‌که نوسازی ناوگان مکانیزاسیون به واسطه کاهش دورریز در تحقق شعار سال و خودکفایی محصولات استراتژیک موثر است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت ۲۵ درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در سراسر کشور با مشارکت مردمی کلید زده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرابورس ایران نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر یعنی فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با نزدیک شدن فصل نقل وانتقالات مسکن فعالیت سامانه خودنویس همزمان با افزایش مشارکت‌های مردمی ۲۴ ساعته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است