اجتماعی 16:38 - 05 فروردین 1398
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور هشدار داد و گفت: میزان بارش ۲۴ ساعت آینده خوزستان سه رقمی می‌شود و حتما با طغیان رودخانه‌های بزرگ این استان مواجه خواهیم بود.

استان‌های جنوبی کشور آماده سیل باشند

از ابتدای بهار سال ۹۸ شاهد فعالیت چند سیستم بارشی در بخش‌های مختلف کشور هستیم که باعث بارش شدید و حتی وقوع سیلاب در استان‌های گلستان و مازندران شد. از بعدازظهر امروز (۵ فروردین) نیز شاهد سیلاب در شهر شیراز هستیم. بنا به گفته احد وظیفه استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان طی امروز و فردا وضعیت بحرانی دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی که دیشب وارد کشور شده و با شدت بسیار فعال است تا فردا (۶ فروردین) وضعیت بحرانی را برای جنوب غرب و جنوب کشور ایجاد می‌کند که در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های روزهای اخیر به این موارد اشاره شده بود.

وظیفه تاکید کرد: امروز به‌طور نسبی بارش‌ها فروکش می‌کند و فردا صبح مجدداً بارش‌ها را با شدت خواهیم داشت تا اینکه فردا بعدازظهر (۶ فروردین)، بارش‌ها در بخش غرب و جنوب غرب کاهش پیدا می‌کند و تقریباً قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا بارش‌ها بیشتر رگباری خواهد بود، گفت: فردا در جنوب استان فارس، غرب کرمان و بخش‌های جنوبی بوشهر، بارش اوج می‌گیرد و قطعاً احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد. دراستان‌های لرستان و شمال و شرق خوزستان انتظار داریم که بارش‌های ۲۴ ساعت آینده سه رقمی شود و به حدود ۱۵۰ میلی‌متر برسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در خوزستان بارش سنگین است و رودخانه‌های بزرگ طغیان می‌کند، امیدواریم صدمات جانی به همراه نداشته باشد.

وظیفه در ادامه گفت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه هم بارش خواهند داشت اما بیشترین نگرانی ما برای استان خوزستان است. چون سدها پر شده و حتی برخی سدها سرریز شده است و احتمال آبگرفتگی در دشت خوزستان وجود دارد و نگران هستیم که طغیان آب، دشت را به حالت غرقابی دربیاورند.

وی در مورد بارش‌های استان‌های شمالی با اشاره به اینکه امروز در گیلان و غرب مازندران بارش وجود دارد،گفت: از امشب تا فردا شرق استان‌های مازندران و گلستان نیز درگیر بارندگی خواهند شد البته از آنجا که سیستم بارشی جنوبی است، بارش در شمال کشور چندان شدید نیست و مشکل چندانی برای این منطقه ایجاد نمی‌کند و انتظار سیلاب نداریم اما با این وجود به مسافران توصیه می‌کنیم که نکات ایمنی را رعایت کنند و مراقب آبگرفتگی‌ها باشند.

تهران سیل می‌آید؟

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال وقوع سیلاب در تهران وجود دارد؟ با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان‌های تهران، قم، قزوین، سمنان، مرکزی و اصفهان با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود،اظهارکرد: انتظار نداریم که در این استان‌ها وضع بارشی مشابه استان‌های جنوبی و سیل‌آسا باشد اما باید نهادهای متولی هوشیار باشند چون وقوع سیل تنها به میزان بارش وابسته نیست بلکه شرایط توپوگرافی و نحوه خروج آب از حوضه نیزمولفه‌های مهمی هستند. مخصوصا در رودخانه‌ها و حوضه‌های آبی که جلوی مسیر آب بسته شده، امکان وقوع سیل وجود دارد.

انتهای پیام


10086644
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است