بین‌الملل 11:07 - 29 دی 1400

ملا محمدحسن آخوند: طالبان را به رسمیت بشناسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «ملا محمدحسن آخوند» نخست وزیر طالبان امروز چهارشنبه در بیانیه ای رسمی از کشورهای جهان و به ویژه از کشورهای اسلامی خواست تا این دولت این گروه را به رسمیت بشناسند.

وی که در مراسم افتتاحیه کنفرانس اقتصادی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور در کابل صحبت می‌کرد، در این باره گفت: از تمام کشورها، به ویژه کشورهای اسلامی می خواهیم که استقلال (رای) خود را ثابت کرده و بدون درنظر گرفتن دیگران، امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسند.

آخوند تاکید کرد که چنانچه این قدم برداشته شود، افغانستان به زودی بر مشکلات خود غلبه خواهد کرد.

وی همچنین گفت که اکنون فضای سرمایه گذاری در افغانستان مساعد شده اما زمانی‌ که از شرکت‌های بزرگ برای سرمایه گذاری درخواست می‌شود، می گویند که افغانستان به رسمیت شناخته نشده و نمی توانند سرمایه گذاری کنند.

ملا محمد حسن آخوند خطاب به جامعه جهانی تاکید کرد: با حکومتی که ۲۰ سال فساد کرد و فسادش را هم خود شما تایید کردید و گفتید که غنی (رئیس جمهور سابق این کشور) دومین شخص فاسد جهان است، کار کردید، اما حالا چرا با امارت اسلامی که فساد و بی عدالتی را ریشه کن کرده، کار نمی کنید؟

وی در بخشی از سخنان خود گفت که در ۲۰ سال گذشته فساد، ناامنی و بی عدالتی به اوج خود رسیده بود اما طالبان فضایی را به وجود آورده که در آن امنیت تامین شده و ناموس و مال مردم حفظ شده است.

نخست وزیر طالبان همچنین گفت که دنیا و به ویژه کشورهای اسلامی به جای این که بر زخم مردم نمک بپاشند، باید بر این زخم مرهم بگذارند و محدودیت های اقتصادی را که تاثیرات آن بر مردم افغانستان بیشتر شده است، برطرف کنند.

وی گفت: ما اعلام می کنیم هرکس با ما همکاری کند، ابدی نیست و ما نیز همکاری ابدی نمی خواهیم. چیزی که ما می خواهیم برای مردم است. افسوس که به محض برقراری امنیت و پایان مشکلات، کمک ها را متوقف کردند تا نفس مردم را بگیرند.

ملاحسن آخوند افزود: ما از تمامی مردم دنیا خواهش می کنیم که به مردم ما کمک کنند. به گفته او، حکومت طالبان در جستجوی راه‌هایی است که درد مردم این کشور برای همیشه دوا شود.

وی همچنین از مردم خواست برای رفع مشکلات موجود با حکومت طالبان همکاری کنند.

این اولین نشست اقتصادی است که حکومت طالبان پس از تسلط بر افغانستان برگزار می کند.


11417114
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است