بازار 14:47 - 05 شهریور 1399

ارمنستان از کشورهای بسیار خوب از نظر گردشگری و تفریحی است و بسیاری از جهان گردان و توریست ها از سراسر جهان برای دیدن جاذبه های این کشور به ارمنستان سفر می‌کنند. ارمنستان شامل تاریخی باستانی و نقاط مختلف جالبی می‌شود که برای دیدن بسیار جالب است. تورهای ارمنستان معمولاً به مقصد شهر ایروان انجام می‌شود و این شهر فاصله کمی با ایران دارد و ایرانیان تور زمینی ایروان را برای سفر در تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. در این کشور می‌توان از غذاهای خوشمزه ارمنی بهره برد که در رستوران های سنتی و محلی این کشور طبخ و ارائه می‌شود. رستوران های بسیار خوبی با قیمت های مناسب در این کشور قرار دارد که بسیاری از علاقه مندان به خوراکی های خوشمزه را به سوی خود جذب می‌کند. پایتخت ارمنستان یعنی ایروان شامل انواع هتل‌های 5 ستاره و لوکس می‌شود و می‌توانید در شهر ایروان اقامتی بسیار عالی را تجربه کنید. در کشور ارمنستان انواع جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی طبیعی و تاریخی وجود دارد و می‌توانید روزها در این کشور به گردش بپردازید. در ادامه تعدادی از بهترین نقاط دیدنی در کشور ارمنستان را به شما معرفی خواهیم کرد.

معبد گارنی ارمنستان

یکی از جاذبه‌های باستانی قدیمی که در کشور ارمنستان و تور ارمنستان قرار گرفته است معبد یا قلعه گارنی است این بنای بسیار زیبا شباهت به سازه‌های یونانی داشته و با الهام از معماری یونانی ساخته شده است. عبادتگاه گارنی در سال 66 میلادی ساخته شده است و توسط ایرانیان این بنا بنیان گذاری شده است. بعد ها مسیحی ها از آن برای عبادت استفاده کردند و در نزدیکی آنجا هم یک کلیسا ساخته شده است که البته در سال 1679 به دلیل وقوع زلزله تخریب شده است. در نزدیکی معبد گارنی یک حمام قدیمی وجود دارد که دارای کاشی کاری های زیبا و طرح های دیدنی می‌شود.

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه زیبای سوان از نقاط بی نظیر طبیعی در کشور ارمنستان است که رودخانه های مختلفی به درون این دریاچه میریزند و محیطی بسیار زیبا و سرسبز را ایجاد کرده اند. در اطراف این دریاچه می‌توان کوهستان های زیبا را مشاهده کرد و از طبیعت زیبای اطراف این دریاچه بهره برد. آب دریاچه سوان شیرین بوده و انواع ماهی های مختلف در آن زندگی می‌کنند. در آنجا نوعی ماهی قزل آلا زندگی می‌کند که به آن ایشخان یا شاهزاده می‌گویند. در اطراف دریاچه بناهای مختلف تاریخی هم وجود دارد که می‌توان به صومعه های تاریخی اشاره کرد.

دره گلها ارمنستان

از دیگر مناطق طبیعی و زیبا که در کشور ارمنستان می‌توان مشاهده کرد دره گلها است که در شهر زاخکازور قرار دارد. در فصل بهار و تابستان آنجا یکی از بهترین نقاط برای گردش بوده و در زمستان هم آنجا مکانی برای ورزشهای زمستانی مانند اسکی به حساب می آید. امکانات مختلف اقامتی و گردشگری در این منطقه وجود دارد که می‌توان اقامتی راحت را در آنجا به همراه انواع رستوران ها و کافه ها تجربه کرد. دره گلها شامل منطقه ای بی نظیر و زیبا می‌شود که می‌توان در آنجا به کوه نوردی و طبیعتی گردی پرداخت. قیمت تور دبی مناسب را در سایت سفر باتو ببینید.

صومعه خور ویراپ ارمنستان

یکی از صومعه های باستانی و زیبا که در شهر ارمنستان مورد توجه توریست ها قرار دارد صومعه خور ویراپ است که آنجا از قدیم به دلیل زندانی شدن سنت گرگوری از شخصیت های مشهور ارمنستانی معروف است. بنای این کلیسا به سال 642 میلادی باز می گردد که آنجا را به یک بنای بسیار قدیمی تبدیل کرده است که شامل معماری تاریخی و سنتی می‌شود. این کلیسا بارها مورد بازسازی قرار گرفته است و به همین دلیل تا به امروز سالم باقی مانده است.

ساختمان اپرا ایروان ارمنستان

به گزارش سفر باتو ، ساختمان اپرا در شهر ایروان از مهم ترین بناهای فرهنگی کشور ارمنستان بوده و بسیاری از گردشگران برای دیدن برنامه های مختلف هنری به آنجا می روند. این بنا توسط یکی از معمارن مشهور ارمنستان به نام الکساندر تامانیان طراحی شده است. در آنجا می‌توانید در محیطی زیبا به مشاهده انواع برنامه های هنری مختلف بپردازید و از صدای خوب آنجا لذت ببرید. در آنجا انواع برنامه های مختلف مانند اپرا، کنسرتهای موسیقی و تئاتر انجام می‌شود که شهرتی جهانی را دارد. تور وان با قطار را از دست ندهید.

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

از معروف ترین نقاط دیدنی در شهر ایروان میدان جمهوریت است که در اطراف آن هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران ها و نقاط دیدنی بسیاری وجود دارد. این میدان دارای جاذبه‌های مختلف بوده و گردشگران این شهر به آنجا برای عکاسی و پیاده روی می روند.  این میدان سنگ فرش بوده و دارای فواره و بناهای مختلف و زیبایی است که در اطرافش می‌توان مشاهده کرد. انواع جشن ها و رویداد های ملی در این میدان انجام می‌شود. اطراف آنجا گالری ملی و ساختمان اپرا ایروان را می‌توان مشاهده کرد. در زبان ارمنستانی به این میدان هراپاراگ می گویند که به معنی میدان است. در هنگام غروب آفتاب آنجا یکی از شلوغ ترین نقاط شهر می شود که شامل توریست ها و مردم عادی است.

 


10686991
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است