استانی 17:14 - 04 خرداد 1397
امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی، دشمن شکن است؛ این امر نتیجه تفکر مقاومت بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند:
نفوذ منطقه‌ای ایران نتیجه تفکر مقاومت است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد مختاری، امروز ( 4 خرداد)، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، اظهار کرد: بیداری و هوشیاری نخستین ویژگی انسان است.

وی افزود: انبیاء الهی آمدند تا با انسان سازی و کمک به تزکیه و رشد، انسان را به جایگاه شایسته و زندگی ابدی برسانند.

وی با بیان اینکه انسان واقعی سه ویژگی دارد که با داشتن آن‌ها به جایگاه شایسته می‌رسد، تصریح کرد: باید استعدادهای خود را به فعلیت برسانیم.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: انسان با ویژگی و دریچه عقل، قلب و وحی باید در ماه مبارک رمضان با انس با قرآن از خداوند بخواهد چشم و گوش او را بیدار کند تا حقایق مهم این عالم را بفهمد.

مختاری ادامه داد: باید عقل و وجدان خود را بیدار کنیم و حقایق نامحسوس و پنهان را ببینیم لذا مهمترین رسالت انبیاء الهی غفلت زدایی از جامعه بوده است.

 وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، افزود: اقدامات این بانوی بزرگوار برای همه ما الگو است در این راستا که سرمایه‌های مادی و معنوی خود را هدر ندهیم چرا که حضرت خدیجه(س) جان و مال خود را فدای پیامبر اسلام(ص) کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره ولادت امام حسن(ع)، تصریح کرد:  بهترین مصادیق کمک به محرومان،  کمک به زندانیان غیرعمد است.

مختاری ادامه داد: ستاد دیه خراسان‌جنوبی در سال گذشته 109 نفر از این زندانیان را با کمک‌های خیران آزاد کردند و امسال در 9 خردادماه با برگزاری جشن گلریزان، قصد دارند 109 زندانی جرائم غیرعمد استان را با کمک خیران آزاد کنند.

وی با اشاره به رفتارهای نامعقول آمریکا در روزهای اخیر، افزود: این رفتارها ریشه در استیصال و درماندگی و جهالت آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی دارد و آمریکا و امثال او باید بدانند که آرزوی بازگشت به زمان پهلوی و قبل از انقلاب اسلامی را باید به گور ببرند.

انتهای پیام


9790086
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است