بین‌الملل 10:52 - 07 خرداد 1401
وزیر امور خارجه امارات در نشستی مطبوعاتی با همتای ترکیه‌ای خود، از دیپلماسی آنکارا در قبال رژیم صهیونیستی تشکر و تلاش‌ها در این مسیر را بزرگ و مهم توصیف کرد.

بن‌زاید: از دیپلماسی ترکیه در قبال «اسرائیل» تشکر می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بن زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز گذشته (جمعه) بعد از سفر به ترکیه و در نشست مطبوعاتی مشترک با «مولود چاووش اوغلو» همتای خود، از دیپلماسی ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بن‌زاید طی نشست مطبوعاتی مشترک خود با چاووش اوغلو در شهر استانبول، سفر همتای ترکیه‌ای خود به فلسطین اشغالی را تبریک گفته و آن را باعث تقویت روند بازگشت به صلح بین فلسطینیان و رژیم اشغالگر دانست.

وی در این خصوص اذعان کرد: «از دیپلماسی ترکیه و وزیر محترم (چاووش اوغلو) تشکر می‌کنم؛ شما تلاش‌های بزرگ و مهمی انجام می‌دهید. شما همین تلاش‌ها را در قبال روسیه و اوکراین و همچنین بین اسرائیل و فلسطین به کار می‌گیرید؛ نقش شما در این روندها مثبت است و در آینده مورد قدردانی قرار خواهید گرفت».

بن‌زاید در ابتدای این نشست مطبوعاتی درباره روابط دوجانبه و زمینه‌های مهم همکاری بین ابوظبی و آنکارا صحبت کرد واز هدف کشورش را گسترش روابط با ترکیه در جهت خدمت به منافع دو جانبه عنوان کرد.

وزیر امور خارجه امارات با اشاره به سیاست‌ روسای دو کشور درخصوص گسترش روابط دوجانبه، بر افزایش حجم فعالیت‌های اقتصادی بین ابوظبی و آنکارا تاکید کرد و از بررسی توافق‌نامه‌های تجاری با چاووش اوغلو خبر داد.

وی در این نشست مطبوعاتی ضمن اذعان به این نکته که ابوظبی نسبت به فعالیت‌های حوزه انرژی اهتمام خاصی دارد، خاطرنشان کرد که شرکت‌های اماراتی تمایل دارند در حوزه انرژی ترکیه سرمایه‌گذاری کنند؛ این سرمایه‌گذاری و همکاری می‌تواند هم با نهادهای حکومتی و هم با شرکت‌های خصوصی صورت گیرد.

بن‌زاید ابراز اطمینان کرد که امکان پیشبرد همکاری‌های امارات و ترکیه در سطح جهانی وجود دارد و باید تلاش بیشتری برای پیشرفت اقتصادی دو کشور در حوزه‌های توسعه و تجارت انجام گیرد.

وزیر امور خارجه امارات لازمه چنین پیشرفتی را زمینه‌سازی برای فعالیت شرکت‌های اماراتی و ترکیه‌ای در چارچوب همکاری‌های دوجانبه خواند و اعلام کرد که حوزه سوخت پایدار یکی از حوزه‌های مورد اهتمام دو کشور است و با وزیر خارجه ترکیه درخصوص آن گفت‌وگو کرده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت کار مشترک با همتای ترکیه‌ای خود، ابراز امیدواری کرد که روابط ابوظبی-آنکارا به‌گونه‌ای ارتقا یابد که در سال‌های آینده در خدمت منافع و پیشرفت دو کشور قرار گیرد.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه وارد فلسطین اشغالی شده و با مقامات رژیم صهیونسیتی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. این سفر چاووش اوغلو، اولین سفر یک مقام بلندپایه ترکیه‌ای به سرزمین‌های اشغالی در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م


11575659
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است