اقتصادی 16:26 - 28 اسفند 1396
درخواست بررسی اوفک؛
بانک مرکزی قطر در نامه ای به وزارت خزانه داری آمریکا خواستار شروع تحقیقات در مورد بانک ملی ابوظبی شد؛ قطر، امارات را متهم به دستکاری در ارزش ریال و بازارهای اوراق بهادار کرده است.

قطر بانک ملی امارات را متهم به دستکاری در ارزش ریال کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قطر از تنظیم‌کننده مقررات بانکی آمریکا درخواست کرد که در مورد بزرگترین بانک امارات متحده عربی که تابع قوانین بانکی آمریکاست تحقیقاتی را شروع کند. قطر  این بانک اماراتی را متهم کرده است که تبادلات خارجی جعلی‌ای را با هدف آسیب زدن به اقتصاد قطر، به عنوان بخشی از تحریم‌های همسایگان این کشور، طراحی کرده است.

شرکت حقوقی بانک مرکزی قطر  در نامه‌ای به خزانه‌داری آمریکا درخواست کرده است که در مورد فعالیت‌های بانک ان‌بی‌ای‌دی امریکاز، واحد تابعه آمریکایی بانک اول ابوظبی (اف‌ای‌بی)، که اکثریت سهام آن دولتی است، تحقیق کند.

در نامه دومی هم وکلای بانک مرکزی قطر، از کمیسیون تجارت اوراق و سهام آمریکا درخواست کرده‌اند که در مورد دستکاری احتمالی ارز قطر، ریال، تحقیق کنند.

بانک مرکزی قطر قبلا هم بدون ذکر نام بانک‌های کشورهای عربی آنها را متهم کرده بود که با تجارت ریال قطر، بین خودشان با قیمتی بسیار پایین‌تر از نرخ واقعی، سعی در ایجاد توهم این داشتند که اقتصاد قطر در حال سقوط است.

ریال بیش از یک دهه است که در نرخ ۳.۶۴ ریال در برابر هر دلار آمریکا معامله می‌شود اما در ماه‌های اولیه بایکوت عربی قطر، تا نرخ ۳.۸۹۵ ریال در برابر دلار آمریکا هم معامله می‌شد.


9720636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است