بین‌الملل 10:02 - 03 مهر 1397
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که انتظار دارد دومین نشستش با رهبر کره شمالی "خیلی زود" اعلام شود اما مکان برگزاری این نشست باید تعیین شود.

اظهار امیدواری ترامپ برای دیدار "خیلی زود" با رهبر کره شمالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با مون جائه این، رئیس‌جمهور ‌کره‌ جنوبی در مقر سازمان ملل گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی حقیقتا یک فرد با فکر باز و فوق‌العاده است. من فکر می‌کنم که او می‌خواهد شاهد باشد که بالاخره یک اتفاقی بیفتد.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شدند که رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی چند روز پیش سومین دیدار خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برگزار کرد.

او اظهار کرد که یک پیام شخصی از جانب کیم جونگ اون برای ترامپ برده و در آن تصریح شده که رهبر کره شمالی برای دیدار مجدد با رئیس‌جمهور آمریکا در زمانی زود اظهار امیدواری کرده است.

در تاریخ 12 ژوئن گذشته ترامپ و کیم جونگ اون یک نشست تاریخی بی‌سابقه برگزار کردند و پس از آن ترامپ تمایلش برای برگزاری یک نشست دیگر را با رهبر کره شمالی اعلام کرد.

با این حال برخی مقام‌های آمریکایی و تحلیلگران معتقدند پیونگ یانگ هنوز آمادگی کامل خود را برای تسلیم سلاح‌های هسته‌ای‌اش نشان نداده است.

این در حالی است که تا یک سال پیش دونالد ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل رهبر کره شمالی را با لفظ "مردک موشکی" توصیف کرد و تهدید به نابودسازی کامل کره شمالی کرده بود.

ترامپ درخصوص صحبت‌های خصومت آمیزی که قبلا علیه رهبر کره شمالی مطرح کرده بود، گفت: آن مربوط به یک دوران متفاوت بود. آن دوران یک دوران خطرناک بود و اکنون یکسال از آن زمان گذشته است و زمانه خیلی تفاوت کرده است.

همچنین رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی به ترامپ گفت: شما تنها کسی هستید که می‌توانید این مشکل را حل کنید. ترامپ نیز پاسخ داد ما هیچ عجله و شتابی برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای نداریم.

ترامپ گفت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه دولتش ماموریت پیدا کرده تا دومین نشست را با رهبر کره شمالی ترتیب دهد.

برخی از مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که ترامپ خواهان آن است که دیدار دومش با رهبر کره شمالی در خاک آمریکا صورت بگیرد.

ترامپ و رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در دیدار روز دوشنبه خود یک نسخه جدید از توافق تجاری آمریکا و کره‌ جنوبی را امضا کرده‌اند که تبدیل به یکی از موفقیت‌های ترامپ در تلاش برای مذاکرات مجدد بر سر توافق‌های تجاری آمریکا برای دستیابی به شرایط بهتر برای آمریکا شده است.

ترامپ این توافق جدید را یک توافق بسیار بزرگ خوانده و گفت که این توافق اصلاحات چشمگیری برای کاهش کسری تجاری میان دو کشور و ایجاد فرصت‌های جدید برای صادرات کالاهای آمریکایی به کره‌ جنوبی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام


9918439
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابعی در حماس و رژیم صهیونیستی فاش کردند یحیی السنوار به دیدن نیرو‌های مقاومت در مناطق درگیری رفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است