استانی 17:12 - 01 مرداد 1396
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه برخی افراد با سخنان دور از شأن و نسنجیده، به سیاه نمایی در حوزه کشاورزی می‌پردازند که امر معقول و پسندیده‌ای نیست و کمترین اثر آن، فراری‌دادن سرمایه از این حوزه است.

برخی افراد به سیاه‌نمایی در حوزه کشاورزی می‌پردازند

به گزارش ایسنا، اسماعیل جبارزاده در دیدار اعضای نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورزی استان گفت: بر این باورم که کشاورزی، حلال‌ترین معاش است و کار کشاورزی، یکی از نشانه‌های خلقت خداوند بر روی زمین است.   

 وی اظهار کرد: متاسفانه در ابتدای سال 92، اعتبارات بخش کشاورزی به چهاردرصد کاهش یافته بود ولی بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، باز هم به جایگاه سابق رسیده و روز به روز به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت، شاهد پیشرفت در این حوزه هستیم.   

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حمایت از بخش کشاورزی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید و شخص ریاست جمهوری است و به عنوان مثال در سال گذشته، ازتمامی واحدهای کشاورزی که درخواست کمک کرده بودند، حمایت کردیم.  

جبارزاده، افزایش توجه به حوزه کشاورزی را یکی از سیاست های آتی دولت دوزادهم دانست و گفت: متاسفانه برخی افراد با سخنان دور از شان و نسنجیده، به سیاه نمایی در حوزه کشاورزی می پردازند که امر معقول و پسندیده ای نیست و کمترین اثر آن، فراری دادن سرمایه از این حوزه است.   

وی اظهار کرد: آیا زمان آن نرسیده است که کشاورزان، دیگر چشمان به آسمان نباشد و به زمین کشاورزی و دستان خود چشم بدوزند؟ باید از علوم و فنون روز در این حوزه بیش از پیش استفاده کرده و مشکلات حوزه کشاورزی را یکی پس از دیگری رفع کنیم.   

وی تصریح کرد: کشاورزان این استان، استعداد لازم برای تامین بخش زیادی از نیازهای استان و حتی منطقه را دارند و باید در این زمینه بیش از پیش نقش آفرین باشند. ایمان دارم که با افزایش همت کشاورزان و علمی تر کردن فرآیندهای کشاورزی در استان می توانیم میزان محصولات تولیدی کشاورزی را به بیش از 10 برابر برسانیم.   

 جبارزاده با بیان اینکه دولت یازدهم و دولت دوازدهم خودش را یار و یاور بخش کشاورزی می داند عنوان کرد: بر اساس دستورات شخص ریاست محترم جمهوری ، اعتبارات حوزه کشاورزی نه تنها کاهشی نداشته بلکه افزایش یافته است و اعطای تسهیلات 85 درصدی بلاعوض به کشاورزان یکی از مهم ترین مصادیق حمایت عملی دولت از این حوزه است.   

 وی با تاکید بر لزوم ایجاد تعاونی های متعدد از سوی کشاورزان و گسترش فعالیت های صادراتی در این بخش از عدم توجه برخی کشاورزان فعال به استفاده از کارگروه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نیز انتقاد کرد. 

وی همچنین از تصمیم دولت دوازدهم برای تخصیص 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در سال‌جاری خبر داد.   

ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخصصی در حوزه کشاورزی، مبارزه با دلالی، تبدیل اکثریت مزارع به واحدهای گلخانه‌ای، تلاش برای زمینه‌سازی حضور کشاورزان موفق در نمایشگاه های ملی و بین المللی، رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی برای کشاورزان، شناسایی گونه های کشاورزی مقاوم در مقابل کم آبی و افزایش تحقیق و پژوهش های تخصصی در حوزه کشاورزی از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه نسبت به فعالان حوزه کشاورزی بود.   

 در این جلسه، عطاالله هاشمی، رییس نظام صنفی کشاورزی استان، قنبری، دبیر خانه کشاورزی استان و تعدادی از فعالان حوزه کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان به بیان مطالبی همچون لزوم اصلاح نگرش برخی دستگاه‌های اجرایی در تعامل با تشکل‌های حوزه کشاورزی، افتتاح دفتر نظام صنفی کشاورزی در منطقه آزاد ارس در راستای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان و تلاش برای واردات مرغوب نهاده های کشاورزی، اتخاذ تدابیر تشویقی و آیین نامه ای در راستای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و رفع مشکل بیمه کشاورزان تاکید کردند.

انتهای پیام


9286894
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است