گوناگون 16:03 - 28 مرداد 1398
پروفایل ساز افکتینو راهکاری برای ایجاد انواع  عکس های پروفایل جذاب و دیدنی است.

چرا باید عکس های پروفایل خود را با پروفایل ساز افکتینو بسازیم

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام افکتینو، با استفاده از افکتینو می توانید عکس خود را بدون تغییر کیفیت و اندازه، در کنار بهترین بازیگر هالییودد، بیلبورد تبلیقاتی، بر روی جلد مجله، بر روی یک برج معروف و  .. . به راحتی و بدون هیچ مشکلی قرار دهید.  در ادامه با اشاره به اهمیت عکس پروفایل و نحوه انتخاب عکس های پروفایل به معرفی ویژگی های افکتینو خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

اهمیت عکس های پروفایل

شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در سراسر جهان به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. طبق تحقیقی که در انگلستان انجام شده است، میزان استفاده از عکس در شبکه‌های اجتماعی از ۵۳% در سال ۲۰۱۱ به ۶۴% در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است و تماشای عکس‌ها در دنیای مجازی به یکی از سرگرمی‌های محبوب افراد تبدیل شده که میزان آن حتی از گوش کردن به موسیقی نیز بیشتر است.

گاهی اوقات یک عکس مناسب می‌تواند جایگزین ده‌ها کلمه و جمله باشد و بهتر از همه آن‌ها مفهوم و مقصود ما را به دیگران منتقل کند. هر یک از ما حداقل یک بار سعی کرده‌ایم عکس پروفایلمان را با حال روحی خود هماهنگ کنیم. در اوج شادی از عکس پروفایل شاد استفاده کرده‌ایم یا به هنگام ناراحتی به دنبال عکس پروفایل غمگین بوده‌ایم. خیلی از اوقات عکس پروفایل دخترونه یا عکس پروفایل پسرانه را انتخاب کرده‌ایم که بتواند احساسات ما را به خوبی نشان دهد.

هرگز عکس پروفایل خود را دست کم نگیرید. افرادی که پروفایل شما را می‌بینند به خوبی می‌توانند به یک دید کلی درباره شما دست پیدا پیدا کنند. یک عکس پروفایل شاد یا غمگین، عکس پروفایل خاص یا حتی عکس پروفایل طبیعت؛ همه و همه می‌توانند شخصیت شما را تا حدودی برای مخاطبانتان نمایان کنند. علاقمندی‌ها، تجربیات، تفکرات و بسیاری دیگر از ویژگی‌های شما از تصویر پروفایلتان مشخص می‌شود.

روانشناسی عکس های پروفایل

همین حالا نگاهی به پروفایل خود بیندازید. احتمالا تعداد زیادی از عکس‌های شما شبیه به هم هستند. ممکن است شما به سلفی‌های تک نفره علاقه داشته باشید یا اینکه همه عکس‌های شما دسته‌جمعی باشد. شاید عکسی از خود نداشته باشید و تصاویری از طبیعت را انتخاب کرده باشید یا اینکه عکس‌نوشته ‌هایی را به جای عکس پروفایل عاشقانه خود قرار داده باشید.

"عکس پروفایل، نشانه شخصیت شماست." شاید این جمله کمی اغراق به نظر برسد اما باور کنید حقیقت دارد. تصویر پروفایل شما می‌تواند دریچه‌ای به سوی شناخت شخصیت، فعالیت‌ها، علایق و دغدغه‌های شخصی و اجتماعی شما باشد. در واقع اهمیت تصویر پروفایل از آن جهت است که به شما این امکان را می‌دهد تا خودتان انتخاب کنید که دیگران شما را چگونه بشناسند. به بیان دیگر، پروفایل نشانه شخصیت شماست و به نوعی برند شخصی شما محسوب می‌شود. اولین دلیل اهمیت عکس پروفایل خاص این است که این امکان را می‌دهد که دیگران بتوانند شما را شناسایی کنند. دلیل دیگر این است که عکس زیبا ابزاری است که به افراد کمک می‌کند تا خود را ابراز کنند. در واقع تصویر پروفایل، برای فرد شهرت و اعتبار خلق می‌کند. هنگام ایجاد حساب کاربری در سایت‌های تخصصی، انتخاب بهترین عکس پروفایل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و ضروری است که عکسی انتخاب شود که تصویر درستی را از فرد به دیگران انتقال دهد.

روانشناسی عکس پروفایل از آن جهت اهمیت دارد که در دنیای مجازی، وقتی ما از طریق کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه خود ارتباطی را آغاز می‌کنیم، غالباً نبود سایر مولفه‌های ارتباط غیرکلامی از جمله حالت چهره، تن صدا، زبان بدن، تماس چشمی و نیز فاصله فیزیکی را احساس نمی‌کنیم. از آن‌جایی که بخش مهمی از ارتباطات انسان‌ها غیرکلامی است و نیز این مولفه‌های غیرکلامی در درک و بهبود ارتباطات بین‌ فردی نقش مهمی ایفا می‌کند، تصویر پروفایل باید به گونه‌ای انتخاب شود که نبود این مولفه‌ها را تا حد امکان پوشش دهد. از سوی دیگر دانستن اصول روانشناسی عکس پروفایل، می‌تواند در برقراری و تداوم ارتباطات مفید باشد.

بهترین عکس پروفایل را با رعایت نکات زیر بسازید

گاهی ممکن است شما بدون آنکه متوجه باشید اشتباهاتی را درباره عکس پروفایل خود انجام دهید. اشتباهاتی که می‌تواند اثر منفی را در ناخودآگاه مخاطبان شما بگذارد. این موضوع در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مثل لینکدین اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

هیچ عکسی برای پروفایل خود انتخاب نکرده‌اید 

اول از همه سراغ بزرگترین و قطعی‌ترین اشتباه در انتخاب عکس پروفایل می رویم. هیچ عکسی از شما وجود ندارد. چه دلیلی وجود دارد که شما هیچ عکسی برای پروفایل خود انتخاب نکرده اید؟ بیایید کمی حدس بزنیم. نمی خواهید زمان خود را برای این مسائل پیش پا افتاده تلف کنید؟ فکر می کنید بود و نبود این تصویر اهمیت چندانی ندارد؟ علاقه ای به برقراری ارتباط ندارید؟ و … مطمئن باشید که این سوالات به ذهن همه افرادی که عکس پروفایل شما را می بینند یا بهتر بگوییم عکسی در پروفایل شما نمی بینند خواهد رسید.

اگر با یکی از این دلایل این کار را انجام داده‌اید حرفی نیست اما اگر بدون قصد عکسی برای پروفایل خود انتخاب نکرده‌اید سریع‌تر عکسی مناسب از خود را در پروفایلتان قرار دهید و دیگران را از سردرگمی نجات دهید.

در عکس پروفایل هستید اما نیستید

در زیبا بودن این مکان شکی نیست؛ اما توجه کنید که شما آن طور که باید مورد توجه قرار نمی گیرید. همه ترجیح می دهند چهره شما را ببینند نه تصویری که اصلا در آن به چشم نمی آیید. مطمئن باشید بسیاری از افراد مجبور می شوند روی این تصویر زوم کنند تا شما را بهتر ببینند.

اینکه بخشی از محیط اطراف یا ژست شما در عکس مشخص باشد زیباست، اما این حواشی نباید چهره شما را تحت تاثیرقرار دهد. هر چقدر که چهره شما بیشتر مشخص باشد، تاثیر بهتری روی افراد جدید خواهید داشت.

این تصویر در عکس پروفایل تصویر شما نیست 

حتما تصویری را انتخاب کنید که خود واقعی شما باشد. اگر به تازگی تغییری در ظاهر خود ایجاد کرده اید، از تصاویر جدید خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر مربوط به ۲۰ سال قبل هیچ تصوری از ظاهر کنونی شما به افراد جدید نمی دهد.

در پروفایل های مختلف ثبات خود را حفظ کنید

همانطور که گفتیم تصویر شما بخش مهمی از برند شخصی شما به شمار می آید و شناخته شدن این برند ممکن است ماه ها زمان ببرد. استفاده از تصاویر متفاوت در شبکه های اجتماعی مختلف نمی تواند به شناحته شدن شما کمکی کند.

دائما عکس پروفایل خود را عوض نکنید 

در بعضی اپلیکیشن ها مثل واتس اپ که شما مخاطب خود را می شناسید و نیاز چندانی به تصویر او ندارید، عوض کردن عکس ها ایرادی ندارد. در دیگر شبکه های اجتماعی حرفه ای تر مثل لینکدین که از آن ها برای برندسازی استفاده می شود تغییر دائمی تصاویر زنجیره شناخت شما را با مشکل روبرو می کند. اگر در یکی از شبکه های اجتماعی تصویر خود را تغییر می دهید، حتما در همه آن ها این کار را انجام دهید.

عکس پروفایل در لینکدین و دنیای کسب و کار

امروزه عکس پروفایل دیگر یک معقوله شخصی نیست و حتی می‌تواند روی آینده کاری شما نیز اثرگذار باشد. در واقع عکس پروفایل خاص همان نقشی را دارد که بیست سال پیش مصاحبه حضوری در پیدا کردن شغل داشته است. اهمیت پروفایل در وبسایت‌های کاریابی دوچندان است و می‌تواند سرنوشت متفاوتی را برای شما رقم بزند. یکی از شناخته شده ترین شبکه‌های اجتماعی کاریابی لینکدین است. لینکدین سومین سایت اجتماعی و بزرگترین شبکه تخصصی در دنیا برای برقراری ارتباط میان افراد مختلف در دنیای حرفه‌ای است.

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که اساسا با هدف بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

مثل هر شبکه اجتماعی دیگری، پروفایل شما در لینکدین اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند یک تصویر کلی از شما در ذهن مخاطب ایجاد کند. با توجه به فضای کاری و حرفه‌ای لینکدین پروفایل این شبکه اجتماعی و اطلاعاتی که در آن درج می‌کنید کمی متفاوت هستند و حتی تصاویر شما نیز باید به اصولی پایبند باشد.

لینکدین فضای کاملا متفاوتی از دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد بنابراین انتخاب عکس پروفایل مفهومی  برای آن نیز کمی متفاوت است. فضای لینکدین یک فضای کاملا حرفه‌ای است و می‌تواند آینده شغلی متقاوتی را برای شما فراهم کند. در لینکدین شما باید بتوانید در مخاطبان خود حس اعتماد را ایجاد کنید تا آن‌ها را برای دعوت به کار ترغیب کنید. عکس پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب آن را می‌بیند و یک تصویر کلی از شما در ذهن او شکل می‌گیرد.

عکس های پروفایل خود را با افکتینو بسازید

افکتینو با بیش از 600 افکت جذاب و گوناگون اینجاست تا بهترین عکس‌پروفایل‌ها را برای شما آماده کند تا شما همه را شگفت‌زده کنید. تصاویر خود را جهت اعمال افکت از گالری انتخاب کنید و بعد از بررسی افکت‌های موجود در دسته‌بندی اپلیکیشن، افکت موردنظرتان را روی آن اعمال کنید و لذت ببرید.  برای استفاده از افکتینو می توانید به سایت www.effectino.com مراجعه کنید و یا اپلیکیشن افکتینو رو از گوگل پلی دانلود کنید.  

پروفایل ساز افکتینو راهکاری برای ایجاد انواع پروفایل های جذاب و دیدنی است. با استفاده از افکتینو می توانید عکس خود را بدون تغییر کیفیت و اندازه، در کنار بهترین بازیگر هالییود، بیلبورد تبلیغاتی، روی جلد مجله، روی یک برج معروف و غیره به راحتی و بدون هیچ مشکلی قرار دهید. نرم افزار افکتینو با شناسایی اتوماتیک چهره و اعمال فیلتر های مختلف صورت عکس های شاد و پر انرژی برای شما خلق می کنید . کافی است پس از قرار دادن عکس خود در قاب دلخواه خود عکس های مورد نظرتان را ذخیره کرده و بین دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا برای عکس پروفایل خود انتخاب کنید. همچنین در بخش وبلاگ افکتنیو (effectino.com/blog) مقاله های تخصصی در مورد تاثیر عکس پروفایل و روانشناسی عکس وجود دارد که علاقمند می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی


10212867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است