سیاسی 11:55 - 05 بهمن 1395
جلالی در دیدار با رئیس مجلس مالی:
عضو کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی با اشاره به شرایط امروز منطقه و جهان اسلام تاکید کرد: امروز دنیای اسلام در مقابله با تروریسم، نیازمند وحدت است.

جهان اسلام برای مقابله با تروریسم نیازمند وحدت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی، در حاشیه دوازدهمین اجلاس  اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با ایساکا سیویبه رئیس مجلس مالی دیدار و گفتگو کرد.

جلالی در این نشست که با حضور عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب و جاسک برگزار شد، با تشکر از میزبانی جمهوری مالی در برگزاری دوازدهمین دوره اتحادیه بین المجالس اسلامی تصریح کرد: امروز دنیای اسلام در مقابله با تروریسم، نیازمند وحدت است.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس مالی به ایران، دستاوردهای این سفر را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها و نشست‌ها به تقویت دیپلماسی پارلمانی دو کشور و توسعه و گسترش روابط دو جانبه منجر شود.

عضو کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌های کمیته اجرایی این اتحادیه تصریح کرد: امیدوارم تا دوازدهمین دوره اجلاس بین المجالس اسلامی به مسائل اصلی جهان اسلام بپردازد و در پایان نیز بیانیه ای وحدت بخش را ارائه کند.

جلالی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در منطقه و جهان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران جدیدی جهت گسترش روابط با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای مسلمان قرار دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ایران را کشور امن و باثبات در منطقه، جهان اسلام و جامعه جهانی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد وحدت و رفع موارد تفرقه‌آمیز در جهان اسلام بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا هر چه سریع تر کمیسیون مشترک با جمهوری مالی شکل گیرد و این کمیسیون نقشه راهی برای توسعه روابط دوجانبه را تبیین کند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس یادآور شد: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بنده به عنوان رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالی از گسترش روابط و مناسبات با جمهوری مالی حمایت می کنیم.

ایساکا سیویبه رئیس مجلس مالی نیز در این سفر با ابزار خرسندی از حضور هیأت ایرانی در دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی اظهار داشت: امیدواریم تا این دوره از اجلاس به بهترین شکل ممکن برگزار شود و زمینه همکاری و وحدت بین کشورهای اسلامی به وجود آید.

وی افزود: ما در جمهوری مالی به دنبال تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس مجلس مالی با اشاره به ثبات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران جهت ارتقاء امنیت در منطقه و جهان اسلام تاکید کرد: امیدواریم ارتباطات پارلمانی بین دو کشور موجب توسعه مناسبات در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های اقتصادی شود.

در این نشست همچنین رضایی سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری مالی و خسروی‌نژاد رئیس اداره آفریقا وزارت امور خارجه حضور داشتند.


8707651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است