سیاسی 12:38 - 10 اردیبهشت 1396
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شبکه ای از فساد، عناصر خود را در هر سه قوه انتخاب و مستقر کرده است.

میرسلیم: شبکه ای از فساد در هر سه قوه مستقر شده است

خبرگزاری صدا و سیما: سید مصطفی میرسلیم در همایش بزرگ انتخاباتی در مجموعه فرهنگی رفاه با تبریک ولادت حضرت امام حسین (ع) افزود: ما هر چه داریم از خانه ساده و نورانی حضرت زهراست.

وی با اشاره به اینکه ما تربیت شده مرحوم بهشتی هستیم و فعالیت حزبی را در این 38 سال تمرین کرده ایم گفت: در مناظره دیروز برخی می گفتند چرا میرسلیم یادداشت می کند و پاسخ این است که ما آموخته ایم وسط حرف دیگران نپریم و منظم و با برنامه باشیم.

میرسلیم افزود: هر آنچه می گوییم مبتنی بر مطالعه و فعالیت های سالیان دراز است و ما در مناظره دیروز به کسی بی احترامی نکردیم و لابلای سخنان دیگران هم نپریدیم.

وی در حالی که کتاب حاوی برنامه هایش را نشان می داد گفت: حزب در قانون اساسی جایگاه محترمی دارد و مرحوم بهشتی حزب را عبادتگاه خدایی می دانست و حزبیان با وضو به حزب وارد می شوند و اگر در میان احزاب عده ای بی موالاتی می کنند نباید به حساب همه گذاشت و نباید در مواجهه با احزاب، تحقیرآمیز صحبت کرد.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه ما با اطلاع از سرنوشت آینده نظام وارد صحنه انتخابات شده ایم و قاطعانه خواهیم ایستاد به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان برای اصلاح وضع امت پیامبر اکرم قیام کردند.

میرسلیم گفت: روزی که آقایان مشهور به اصلاح طلب این نام را انتخاب کردند مقاله ای نوشتم و گفتم این آقایان باید به ارزش این کلیدواژه مقدس توجه کنند و آنجا گفتم که اصلاح، تقدس دارد و هر کسی نمی تواند جرأت کند و بگوید که اصلاح طلبم.

وی افزود: امام حسین (ع) اصلاح طلب است و بر مبنای اعتقاد راسخ به اصول، اصلاح طلب است.

میرسلیم گفت: ما برای اقدام اصلاحی قدم گذاشته ایم و پای اصول ایستاده ایم و جان خود را هم می دهیم.

وی ادامه داد: اصلاح وقتی مطرح می شود که مفسده ای وجود داشته باشد و اکنون شاهدیم که مفاسد رخ داده است و این مفاسد زیبنده نظام ما نیست.

این نامزد انتخاباتی گفت: فساد به تدریج و آهسته آهسته در کشور ما پیشرفت کرد؛ ابتدا فردی بود بعد گروهی شد، بعد شبکه ای شد و اکنون به فساد نهادینه رسیده ایم.

میرسلیم افزود: امروز مبارزه با فساد به مراتب مشکل تر از 20 سال گذشته است و آن زمان فساد در حد یک نفر و دو نفر بود اما اکنون شاهد شبکه ای از فسادهای 100 میلیاردی، 200 میلیاردی و هزار میلیاردی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه فساد عناصر خود را در هر سه قوه انتخاب و مستقر کرده است گفت: چرا رؤسای سه قوه در سه چهار سال گذشته که مستقیم مخاطب مقام معظم رهبری بودند دسته گلی در این رابطه نشان ندادند؟

میرسلیم افزود: معتقدم که فساد باید ابتدا در دستگاه اجرایی خشکانده شود چرا که کار دست مجریان است و وسوسه از آنجا شروع می شود و اصل بیت المال در دست قوه مجریه است.

وی گفت: قوه مجریه خودش باید پیشگیری از فساد کند و تا حالا هیچ کدام از مسئولان قوه مجریه چنین اراده ای را از خود نشان نداده اند.

این نامزد انتخاباتی افزود: قوه مجریه، همان کارمندان دولت هستند و نباید کارمندان دولت به عشق کیسه دوختن به میدان بیایند.

میرسلیم گفت: در روزهای اولی که به خدمت در وزارت ارشاد مفتخر شدم همه مدیران کل را خواستم و گفتم که اگر قرار است علاوه بر انجام وظایفتان، کاسبی کنید یا باید کاسبی را انتخاب کنید و یا باید به عنوان کارمند دولت بمانید و ویژه خواری نکنید.

وی افزود: در آن جلسه از همه مدیران کل خواستم که اگر حقوق دولت برایتان کافی نیست مجبور نیستید در دولت بمانید و اگر ماندید باید به فکر خدمت به مردم باشید.

میرسلیم موضوع نظارت عمومی مردم را در کاهش فساد ضروری خواند و گفت: اگر مردم به اداره ای مراجعه کردند و دیدند کارمندی کشویش را نشان می دهد نباید بی توجه عبور کنند و باید با احساس مسئولیت خبر دهند و جلوی فساد را از سرچشمه بگیرند.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و قوه مجریه باید خادمان واقعی مردم باشد نه فخر فروشان و رؤسای مردم.

این نامزد انتخاباتی گفت: رئیس جمهوری یعنی مسئول هماهنگ کننده مجموعه خدمتگزاران به مردم نه ریاست بر مردم.

میرسلیم در پایان سخنانش از جایگاه برخاست و کتاب حاوی برنامه هایش را روی دست گرفت و به حضار نشان دارد.

سید مصطفی میرسلیم افزود: فساد وقتی از قوه مجریه شروع شد به دیگر قوا هم سرایت می کند و زد و بند در مجلس شورای اسلامی هم رخ می دهد و مفسدان برای اینکه نوعی پشتیبان سیاسی برای خود جور کنند نمایندگان مجلس را وسوسه می کنند و ابزار خود قرار می دهند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا باید این همه قاضی و دادیار در دستگاه قضایی گرفتار شده باشند؟ اینها را مفسدان قوه مجریه به وسوسه کشانده اند گفت: روزی که ما در صحنه ایفای خدمت قدم بگذاریم، خدمت رئیس قوه قضائیه عرض خواهیم کرد که بدون مصامحه با همه موارد تخلف و جرم منجر به فساد رسیدگی قاطع کند و در این رسیدگی به هر گونه وابستگی و خویش و قومی توجهی نکند حتی اگر برادر و فرزند و از نزدیکانم باشد.

این نامزد انتخاباتی افزود: رأس کار اگر سالم باشد پایین هم حواسش جمع می شود.

میرسلیم گفت: به برادران و خواهران خود در مجلس شورای اسلامی هم مطرح خواهم کرد که هر کس از دستگاه اجرایی شما را وسوسه کرد او را معرفی کنید و نگذارید صحن مقدس مجلس به زد و بندهای سیاسی آلوده شود.

وی افزود: نباید در بخش ورود به مجلس و ریاست جمهوری هزینه های زیاد صورت گیرد و وقتی از من پرسیدند هزینه های انتخابات را از کجا می آوری؟ به آنها گفتم که طرفدارانم در حزب آن را تأمین می کنند اما اهل ریخت و پاش نیستیم و از همه طرفداران خود خواسته ایم مراقبت کنند و مبادا عکس من حقیر را جایی بچسبانند که خلاف قانون باشد.

میرسلیم گفت: قوانین در جمهوری اسلامی باید مراعات شود و این مراعات هم جنبه شرعی دارد و اگر مراعات نکنیم گناه کرده ایم.

وی افزود: ما می دانیم که اگر با این شرایط بخواهیم وارد میدانت شویم با مخالفت ها، مقاومت های متعدد روبرو خواهیم شد اما با توکل به خدا و با یاری شما ملت عزیز خود را برای پذیرش هر گونه سختی و مرارت آماده کرده ایم و اعتقاد داریم که ان مع العسر یسرا.

در این همایش ، اعضای برجسته حزب موتلفه اسلامی از جمله محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب حضور داشتند.

انواری، یزدانی خرم ، عسگراولادی ، غفوری فرد، جولایی و دیگر گروههای مردمی در این همایش حضور دشتند.

سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در این همایش سخنرانی کرد.

یزدانی خرم: با حضور میرسلیم ، می توان ورزش را از تنگنا نجات داد

رئیس اسبق فدراسیون های کشتی و والیبال گفت: با حضور آقای میرسلیم ، ورزش از تنگنا نجات خواهد یافت.

محمدرضا یزدانی خرم در همایش انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم در مجموعه فرهنگی رفاه افزود: در قانون اساسی به موضوع ورزش توجه بسیار خوبی شده است که در این بخش توفیق زیادی نداشته ایم و هم اکنون ایرانیان به ویژه زنان دچار فقر حرکتی هستند.

وی گفت: آقای میرسلیم سوابق خوبی در بحث ورزش داشته اند و هم اکنون رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران هستند و با حضور وی و همچنین افرادی همچون آقای غفوری فرد می توان ورزش را به میان مردم آورد.

یزدانی خرم افزود: باید همان تسهیلاتی که به مساجد داده می شود به ورزشگاه ها هم داده شود تا ما بتوانیم مردم را بیشتر به ورزش دعوت کنیم تا از این طریق شاهد کاهش بیماران بیمارستان ها باشیم.

در بخش دیگری از این برنامه امید معنوی خواننده کشورمان در شب میلاد امام حسین (ع) برنامه اجرا کرد.

* بادامچیان: میرسلیم فردی صادق و بی سر و صدا کارکن است

قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آقای میرسلیم فردی صادق، اخلاق مدار، بی سر و صدا کارکن و در خط دقیق ولایت، روحانیت و ارزش های الهی است.

اسدالله بادامچیان نیز در همایش انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم که در مجموعه فرهنگی رفاه برگزار شد، به وجه تمایز انتخابات ایران در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در کشور ما شرکت در انتخابات باید بر اساس تکلیف باشد و پذیرفتن نامزدی در انتخابات نباید بر مبنای خواهش های نفسانی صورت گیرد و هر نامزدی باید به تکلیف شرعی اش عمل کند.

وی با اشاره به اینکه با قدرت ایمان می توان به همه دشمنان غلبه کرد گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند به شرط اینکه خدایی حرکت کنیم.

بادامچیان مشکل اقتصاد در کشور را به واسطه سیاست های غلط دولتها خواند و افزود: در همین راستا حزب مؤتلفه در این دوره تصمیم گرفت شخصی برجسته، متدین و متعهد به نام آقای میرسلیم را انتخاب کند.

وی گفت: آقای میرسلیم خودش نمی خواست بیاید اما چون در شورای مرکزی حزب مؤتلفه رأی بیشتری آورد، تکلیف مدارانه وارد شد.

عضو ارشد حزب مؤئلفه اسلامی به مناظره زنده روز گذشته شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: همه دیدیم که در این مناظره چه کسی بیش از بقیه، ادب، اخلاق و متانت را رعایت کرد.

بادامچیان گفت: آقای میرسلیم در مناظره، مسائل اساسی را گفت و کسی را تخریب نکرد و راه حل های فشرده ای در خصوص مسکن، جوانان و حاشیه نشینی ارائه کرد.

وی افزود: آقای میرسلیم در موضوع محیط زیست که دولت کنونی نتوانسته است 10 درصد ریزگردها را کم کند و 5 درصد آلودگی تهران را کاهش دهد، به 9 راهکار در مدت سه دقیقه اشاره کرد.

بادامچیان گفت: آقای میرسلیم از صاحبنظران عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و همه باید در روز 29 اردیبهشت قربت الی الله و با وضو و با نیت الهی به مهندس میرسلیم رأی دهیم.

 

 یک قدم تا سلامتی


9056453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین و انتشار کتاب اولویت‌های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تغییر معادلات بین المللی بعد از عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است