استانی 15:45 - 17 اسفند 1399
ایسنا/کردستان رئیس اداره توسعه تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: یکی از مزایای تعاونی‌ها، در کنار هم قرار گرفتن تخصص‌ها در یک شغل و یک فعالیت‌ اقتصادی است.

در کنار هم قرار گرفتن تخصص‌ها از مزیت‌های تعاونی‌ها است

محمد یاره امروز (17اسفند) در وبینار علمی تعاون و کارآفرینی که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از اهداف تیم‌سازی شناخت درباره تیپ‌های شخصیتی برای بالا بردن میزان موثر بودنشان در تیم است به این معنی که می‌توان از توانایی افراد، تخصص، مهارت، کارایی و دانش آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: تیم‌سازی یکی از پایه‌های اصلی شروع استارتاپ‌ها است و اگر این تیم‌سازی و کارگروهی به شیوه اصولی صورت نگیرد مشکلات ناشی از آن منجر به نابودی فعالیت‌های آن‌ها در ایجاد کسب و کار می‌شود.

یاره افزود: در همه حوزه‌ها چه اقتصادی چه استارتاپی هم در ادارات و هم سازمان‌ها، کار تیمی و وجود روحیه جمعی و جمع‌گرایی و اعتقاد به کار گروهی از الزامات شاخص‌های این روند و فرآیند است.

وی نکات ضروری برای تیم‌سازی را اینگونه برشمرد و تصریح کرد: استخدام افراد حرفه‌ای، اعتماد به کار و ایده تیم و تیم کاری، اهمیت دادن به فکرها و ایده‌ها در گروه از جمله مواردی است که باید به آن در تشکیل گروه توجه کرد و هرکسی که ایده‌ای در تیم دارد نباید آن را سرکوب و یا مورد تمسخر قرار داد زیرا بحث بارش فکری و مغزی که گفته می‌شود از این ایده‌ها سرچشمه می‌گیرد؛ لذا تیم‌ها باید به افکار و ایده‌ها و نظرات یکدیگر احترام بگذارند و بپذیرند، گوش شنوا داشته باشند، تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند از این فکر و ایده‌ها در راستای اهداف خود بهره بگیرند.

یاره افزود: تزریق خلاقیت تیم و نهایتا وجود روحیه تحسین و تشویق بجای سرزنش و ایراد گرفتن از مزایا نکات مهمی است که در تیم سازی باید رعایت شود.

وی از مزایای تشکیل تیم و گروه را اینگونه برشمرد و گفت: بهبود روحیه و مهارت‌های رهبری، افزایش اعتماد بنفس و اعتماد بخشی، بحث مدیریتی، رهبری گروه، اهداف مشخص و روشن، افزایش بهره‌وری، شناسایی نقاط ضعف و قوت و توانایی حل مسئله از مزایای تیم و تشکیل گروه است.

 به عقیده این مسئول، تمام وجوه اشتراک ارائه شده در بالا در قالب تیم گروهی و تیم سازی در شرکت‌های تعاونی تجلی می‌یابد به این معنی که یکی از مصادیق کار در تعاونی کار جمعی، کار تیمی و گروهی است؛ فلذا تعاونی‌ها از هفت نفر که توانایی کار و ایده‌پردازی دارند تشکیل می‌شود.

محمد یاره بیان کرد: در این گروه‌ها که یک هدف را دنبال می‌کنند به شرط اینکه توانایی تحمل همدیگر را داشته باشند و توانایی کار با یکدیگر را داشته باشند میتوانند آمادگی تشکیل یک شرکت تعاونی که یک نهاد است را به دست آورند.

وی اذعان کرد: بیشترین مشکلات ما در فضاهای کسب و کار و یا در حوزه‌های اقتصادی نبود یک نهاد و یک شرکت است که شرکت‌های تعاونی با توجه به استقلالی که دارند و در قانون بخش تعاون مشخص شده است؛ دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند یک نهاد است و نهایتا اساسنامه مشخص، قانون نامه مشخص و ارکان مشخصی دارد که قادر به اشتغالزایی، کارآفرینی، نوآوری در جامعه هستند.

یاره با اشاره به این امر که امروزه همه افراد جامعه، جامعه دانشگاهی، تحصیل کرده‌ها و افراد جویای کار در پی کسب درآمد هستند؛ ادامه داد: این امر جز با اشتغالزایی و یافتن کسب و کار مناسب میسر نیست؛ فلذا یکی از اهداف شرکت‌های تعاونی ایجاد اشتغال، راه‌اندازی یک کسب و کار مبتنی بر یک چارچوب علمی است.

وی عنوان کرد: یکی از مزایای تعاونی‌ها در کنار هم قرار گرفتن تخصص‌ها در یک شغل و یک فعالیت‌ اقتصادی است.

یاره خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها به تنهایی قابل انجام نیست اما در قالب تشکیل کارگروهی و فعالیت گروهی با در نظرگرفتن چارچوب‌های نامبرده شده میتوان به موفقیت دست یافت.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مشکلات افراد جویای کار تامین سرمایه است؛ یادآور شد: یکی از راه‌های تامین سرمایه تشکیل گروه است که با تشکیل یک گروه هفت نفره و حتی صد نفره نیز میتوان کسب و کاری را با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام


10981259
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است