علمی فناوری 15:22 - 04 آبان 1395
وزیر بهداشت و درمان گفت: طرح تحول نظام سلامت بیمارستان‌ها را از ورشکستگی نجات داده و تراز منفی آنها را به سمت عدد مثبت سوق داده است.

کاهش واردات 20 میلیون دلاری در کشور/ طرح تحول سلامت بیمارستان‌ها را از ورشکستگی نجات داد
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی صبح امروز در مراسم رونمایی از 2 داروی پر فروش دنیا در شرکت فناور دارویی با بیان اینکه دانش بشر در دنیا سبب قدرت و اقتدار جوامع می‌شود، بیان کرد: کار‌های فناوری از طریق تولید دانش، باعث ایجاد ثروت و کارآفرینی در کشور می‌شود.


هاشمی ادامه داد: اگر قرار است که در دنیا اثری داشته باشیم همین تولیدات دارویی ماندگار این امر را محقق و ایران و انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی می‌کند.


وی ادامه داد: در حوزه صادرات قدم‌های خوبی برداشتیم که این مجموعه که از 7 شرکت تشکیل شده است یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور محسوب می‌شود.


وی ابراز داشت: افرادی که با خیال نادرست به خارج از کشور رفتند در آن‌جا بیش ندیدند و کشور از نظر پزشکی در طول این 30 سال از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.


وی دامه داد: این مجموعه از جوانانی تشکیل شده که در جهت‌گیری‌های کاملا علمی، اقتصادی و منطقی کمک بزرگی به بیماران صعب‌العلاج و در دست صادرات دارند.


هاشمی با بیان اینکه ای کاش همه شرکت‌ههای دارویی مثل همین مجموعه موفق بودند، افزود: امروزه بهره‌برداری از داروی پرفروش با نام "سینورا" انجام شده که در دنیا 15 میلیارد دلار و در ایران 30 میلیون دلار فروش دارد.


وی ابراز داشت: سینورا دارویی بوده که نقش ایمنی بدن را جبران می‌کند و برای بیماران صعب‌العلاج کاربرد دارد.


وی ادامه داد: این مجموعه به جای شعار دادن و سر و صدا کردن به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند و در این مجموعه هزار و 350 نفری، 170 پزشک متخصص مشغول فعالیت هستند.


هاشمی عنوان کرد: ما در شروع راهی هستیم که باید کشور را به قله‌های افتخار برسانیم و در این راه رهبری معظم علمدار این پرچم بوده و همیشه در توسعه علم و دانش تأکید خاصی دارد.


وی اضافه کرد: پیشرفت علم و دانش توانمندی ملت ما را به دنیا نشان می‌دهد و به همین منظور با توجه به مصوبات شورای فناوری و سلامت واردات دارو از 1.3 میلیارد دلار به 900 میلیون دلار رساندیم و حوزه دارو همیشه حاشیه‌دار بوده و ما سعی کردیم که در جهت حفظ سلامت مردم قدم‌های مؤثری برداریم.


هاشمی با بیان اینکه من امیدواریم این ماه‌های آخر سال به خیر و نیکی بگذرد، تصریح کرد: در طرح تحول سلامت 10 میلیون نفر بیمه شده و دسترسی به مصرف مردم به دارو و ارائه خدمات در این طرح افزایش داشته است به طوری که سهم تولید دارد و در کشور از 67 به 70 درصد رسیده و بیش از 95 درصد دارو را در داخل کشور تولید می‌شود و ارزش دلاری منحصرا به تولیدات داخل مربوط می‌شود.


وی تأکید کرد: هزینه دارو از 4 درصد به 30 درصد در کل کشور رسیده و واردات دارو در سال گذشته از حدود 70 میلیون دلار به 200 میلیون دلار کاهش داشته است.


وی با بیان اینکه ما مجبور هستیم برخی از داروهای ساخت داخل را به دلیل کیفیت نامناسب از خارج وارد کنیم، تصریح کرد: در برخی از جلسات برای واردات برخی دارو با تجهیزات پزشکی تحت فشار بودیم و برای وارد کردن یک دستگاه نهایت دقت را انجام می‌دهیم تا بهترین‌ها را در دسترس مردم قرار گیرد.


هاشمی ادامه داد: جامعه پزشکی باید متوجه شود که کیفیت تولیدات خود را افزایش دهد و ما طی سه سال گذشته 100 قلم دارو را در کشور خود تولید کردیم که این مسئله سبب صرفه‌جویی ارزی 500 میلیون دلاری در کشور شده که در کل رقمی در حدود 950 میلیون دلار صرفه‌جویی شده است.


وی ادامه داد: 95 درصد بازار داروی کشورانحصارا در اختیار تولید داخل بوده و این نشان می‌دهد که جامعه پزشکی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.


هاشمی ابراز داشت: کاهش قیمت دارو‌های وارداتی و اعتماد‌سازی جامعه پزشکی برای مردم در صنعت دارو با بالارفتن کیفیت امکان‌پذیر است و اگر دارویی کیفیتش خوب باشد هزینه بیمه و مردم در خرید دارو اثربخش است.


من در شواری فناوری و سلامت تأکید خاصی به مسئله صادرات داشته و من به شرکت‌هایی که محصولشان را به خارج از مرز‌های کشور عرضه کنند امتیاز خاصی را قائل هستم.


وی اضافه کرد: اگر یک شرکت دارویی بتواند با غول‌های بزرگ دارو در دنیا رقابت کند می‌تواند بازار‌های دنیا را در دست گرفته و شرکت‌های ما امروزه به این توانمندی رسیدند به طوری که بعضی از شرکت‌های دارویی در سال آینده به بازار‌های اروپایی ورود پیدا می‌کنند.


هاشمی با بیان اینکه دولتی بودن از صنایع دارو باید از صنعت دارو حذف شود افزود: ما در دو سال گذشته برای صادرات دارو زمینه‌های مناسب را فراهم کردیم که متأسفانه شرکت‌های نوپا توان رقابت را قول‌های قدیمی دارو را ندارند و باید متأسفانه بگویم که این صنعت پیچیده و حساس بوده و کار بازاریابی آن بسیار سخت است که به نظرم جوانان می‌توانند از عهده چنین کاری بر بیایند.


وی ادامه داد: بیمه ها بدهی جامعه پزشکی ما را نداده‌اند و صنعت داروسازی با مردم با صبوری برخورد میکند به طوریکه تجهیزات پزشکی و جامعه پزشکان با توجه به اینکه طلب خود را یکسال نگرفته‌اند به مردم خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند و این در حالی است که شرکت‌های تولیدی اگر یک سال پولشان را دریافت نکنند قرارداد را یک طرفه فسق و فعالیت خود را پایان می‌بخشند.


هاشمی با بیان اینکه برخی از افراد نسنجیده حرف زده و اطلاعات غلطی را می‌دهند افزود: در طرح تحول سلامت ورودی به بیمارستان‌های کشور 8 درصد اضافه شده و در تمامی تقاضاهای القایی هزینه‌ای تحمیل نشده است در این طرح بیمارستان‌های کشور را از ورشکستگی نجات داده و در طول ده سال گذشته طراز منفی را به سمت عدد مثبت سوق داده‌اند.


وی ادامه داد: ارزش نسبی 19 درصدی در خدمت ارائه دهندگان خدمت بوده که در قالب آن بیمارستان‌های کشور از ورشکستگی نجات پیدا کرده‌اند.


هاشمی گفت: من از سازمان غذا و دارو تشکر ویژه‌ای دارم زیرا در طول دوران تحریم و پس از آن تورم دارویی را کنترل کرده و رضایت تولید کنند‌گان را جلب کرد.


انتهای پیام/

8247079
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است