بین‌الملل 11:38 - 28 مرداد 1398
سفارت چین در اتاوا به کانادا هشدار داد تا در امور هنگ‌کنگ مداخله نکند. پیش از این کانادا با صدور بیانیه‌ای مشترک به همراه اتحادیه اروپا از "حق تجمع" برای شهروندان هنگ‌کنگی دفاع کرده بود.

چین خواستار عدم مداخله کانادا در امور هنگ‌کنگ شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ صدها هزار معترض ضد دولتی یکشنبه در یازدهمین هفته متوالی از اعتراضات که گاهی به خشونت کشیده می‌شود، راهپیمایی مسالمت‌آمیزی در این دولت‌شهر برگزار کردند.

عصر یکشنبه، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا و فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردند: آزادی‌های بنیادین شامل حق تجمع مسالمت‌آمیز باید همچنان ادامه یابد. بیانیه کانادا – اتحادیه اروپا همچنین درباره تشدید خشونت ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف‌ها خواست تا به کاهش تنش‌ها کمک کنند.

سفارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، کانادا باید فورا مداخله درامور هنگ‌کنگ و امور داخلی چین را متوقف کند. در این بیانیه که وب‌سایت سفارتخانه منتشر کرد، آمده است: در شرایط کنونی، طرف کانادایی باید در اعمال و رفتارش در قبال مساله هنگ‌کنگ محتاطانه عمل کند.

در بیانیه مشترک کانادا با اتحادیه اروپا تاکید شد: اعتراضات و راهپیمایی‌های مرتبط در هنگ‌کنگ وخیم‌تر شده و به خشونتی بی‌حد تبدیل شده است. در مواجهه با چنین خشونت‌ها و تخلفاتی، دولتی که ذره‌ای حس مسوولیت‌پذیری داشته باشد به راحتی عقب نمی‌ایستد.

وزارت خارجه کانادا هنوز اظهارنظر نکرده است. طبق اعلام این وزارتخانه، کانادا حدود ۳۰۰ هزار شهروند ساکن هنگ‌کنگ دارد.

انتهای پیام    


10212515
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است