فرهنگی‌هنری 14:55 - 03 اردیبهشت 1398
دهه تکریم و تعظیم مساجد از ششم اردیبهشت‌ماه، مصادف با ۲۰ شعبان‌المعظم با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

عناوین روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد اعلام شد

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر- معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد: دهه تکریم و تعظیم مساجد از ششم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۰ روز آخر ماه شعبان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

وی درباره عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد گفت: عناوین این دهه عبارتند از؛ «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی» و «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی».

وی افزود: تکریم جوانان، نمازگزاران، ائمه جماعت و تعظیم جایگاه مسجد، روح برنامه‌های این دهه است که باید بتواند آحاد مختلف مردم را با خانه خدا انس دهد و پیوندهای بین جوانان و مسجد را تحکیم بخشد. همچنین با توجه به صفحه ویژه‌ای که برای انعکاس اخبار دهه تکریم در پایگاه تخصصی مسجد ایجاد کرده‌ایم، امیدواریم این دهه، آغازی بر شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای مسجد باشد و به زودی هر مسجد، دارای یک خبرنگار افتخاری شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: از مساجد خواسته‌ایم در دهه تکریم و تعظیم مساجد، جوانان موفق محله در زمینه‌های درسی، ورزشی و فرهنگی را به مسجد دعوت و از آنان تجلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دهه تکریم محتوا و شیوه اجرایی خاص تدارک دیده شده گفت: آنچه که به منظور شیوه نامه اجرایی برای مسجد تهیه شده در صفحه اختصصاصی این دهه بارگذاری می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه، عطر افشانی کلیه مساجد تهران، سخنرانی و تجلیل از ارکان و فعالان مسجدی را از جمله ویژه برنامه‌های این دهه معرفی کرد و گفت: علاوه بر اینها هر مسجد برنامه خاص خود را دارد و امور مساجد نیز از ایده‌های نو و مساجد ممتاز در پایان این دهه تقدیر خواهد کرد.

ذاکر با اشاره به شعار سال، تأکید کرد: امسال برای تحقق شعار سال که «رونق تولید» نام گرفته است، بحث فرهنگ‌سازی و کار عملیاتی را مدنظر داریم، تلاش ما این است که تمام کالاهای مسجد و بلکه اهالی مسجدی از کالاهای ایرانی و تولید داخل تأمین شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص دستاوردهای ایجاد دهه مهدویت در مساجد و اینکه این امر به توسعه مناسک‌سازی منجر نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه در کشورمان دهه‌های متعدد عزاداری وجود دارد، اتفاقاً خوب است که دهه‌های جشن و شادی را در کشور ترویج دهیم؛ به این منظور مرکز رسیدگی به امور مساجد طی روزهای ششم تا پانزدهم شعبان برنامه‌هایی را به نام دهه مهدویت برگزار می‌کند.

وی افزود: امام زمان (عج)، امام زنده بوده و کسب معرفت نسبت به ایشان، از بهترین کارهاست؛ به همین منظور در آن دهه، ۱۲۰ مبلغ تخصصی در مساجد به تبلیغ و تبیین مباحث مهدوی پرداختند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص فعالیت‌های امور مساجد در مناطق سیل زده گفت: تا کنون چند پویش به منظور کمک به هموطنان سیل زده راه‌اندازی شده که می‌توان به "یاور خوزستانیم"، "رفیق گلستان باشیم" و "هر مسجد یک خانه اشاره کرد که با قوت پیگیری می‌شود و تا کنون نیز نتایج خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام


10109718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است