ورزشی 00:11 - 03 اسفند 1395
مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری دلیل اعزام نشدن مهدی رجبی قهرمان سال گذشته آسیا را به مسابقات بحرین پاسخ داد و گفت: نفراتی که انتخاب شدند از او بهتر بودند و نمی‌توان حق کسی را ضایع کرد. رجبی هم عنوان کرد که سایر ملی پوشان تمرینات بهتری داشتند.

دلیل اعزام نشدن قهرمان دوچرخه سواری 2016 آسیا به مسابقات بحرین

به گزارش ایسنا، با اعلام اسامی رکابزنان اعزامی به مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا 2017، نبود نامی از مهدی رجبی (دارنده  مدال طلای استقامت جاده رده امید قهرمانی آسیا 2016) سوال‌برانگیز بود. مصطفی چایچی، مدیر تیم‌های ملی در این مورد به ایسنا گفت: هشت نفر در اردو بودند که شش نفر باید انتخاب می‌شدند. مربی تیم ملی نیز ارزیابی‌هایی را در مورد نفرات انجام داد و در نهایت شش نفر را انتخاب کرد که مهدی رجبی و محمد چایچی انتخاب نشدند.

او ادامه داد: البته سطح رده امید با بزرگسال فرق دارد. مهدی رجبی و محمد چایچی هم سال 2017 از رده امید وارد بزرگسالان شدند و از این رو طبیعی است که به اندازه دیگر رکابزنان بزرگسال خوب نباشند. ما هم نمی‌توانیم حق بقیه را ضایع کنیم و  آن‌ها را به این دلیل به مسابقات ببریم  که سال قبل مدال‌آور بوده‌اند.  همیشه سعی کرده‌ایم هر کسی که نتیجه‌اش بهتر است را اعزام کنیم و شش نفری که انتخاب شدند نسبت به این دو نفر بهتر بودند.

چایچی در مورد توقع از بانوان رکابزن در مسابقات جاده قهرمانی آسیا 2017 نیز تاکید کرد: هدف ما این است که بانوان پیشرفت کنند، از آن‌جا که بانوان دیرتر از مردان دوچرخه‌سواری را شروع کردند بنابراین سیاست فدراسیون و کمیته فنی این است بانوان در صورتی که 30 تا 40 درصد شانس مدال داشته باشند به مسابقات اعزام شوند. ار طرفی بانوان با اعزام به مسابقات تجربه کسب می‌کنند و می‌توانند خود را در رقابت با رکابزنان دیگر کشورها محک بزنند و متوجه شوند چه وضعیتی دارند.

وی افزود: اکنون سه بانوی رکابزن ما 19 ساله و یکی دیگر از آن‌ها 24 ساله هستند. آن‌هایی که 19 ساله هستند تا سه سال دیگر می‌توانند در رده زیر 23 سال رکاب بزنند و اگر همین روند رو به رشد را ادامه‌ دهند تا یکی، دو سال دیگر شانس کسب مدال آن‌ها 90 درصد به بالاست.

او در مورد این که انتظار می‌رود رکابزنان ایران در مسابقات جاده آسیا مدال‌های زیادی را کسب کنند، گفت‌: خیلی سخت است. ما مدال خواهیم داشت، اما نمی‌توان رنگ آن را مشخص کرد. با این حال وضعیت رکابزنان خیلی خوب است. در مسابقات پیست قهرمانی آسیا 2017 نسبت به هفت سال گذشته بهترین نتیجه‌ را گرفتیم. امیدوارم که خدا کمک کند تا در مسابقات جاده هم نتایج خوبی هم بگیریم.

مهدی رجبی رکابزن ایران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعزام نشدنش به مسابقات جاده قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: دوست داشتم که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوم. رکوردهایم هم خوب بود و از خودم راضی بودم، اما نمی‌دانم در روزهای پایانی اردو چه اتفاقی برای بدنم افتاد و خودم هم مانده‌ام مشکل کارم در کجا بوده است.

او ادامه‌ داد: در مسابقات پیست قهرمانی آسیا هم قرار نبود به آن صورت رکاب بزنم، اکنون باید کمی زمان بگذرد تا متوجه شوم که مشکل کارم کجا بوده است. شاید یکی از دلایلش این بود که دیر بدنسازی‌ام را انجام دادم و دیر هم به اوج رسیدم. ملی‌پوشان دیگر تمرینات بهتری داشتند. ان‌شاء‌الله آن‌ها در مسابقات بتوانند مدال بگیرند. من نیز برای بازی‌های آسیایی داخل سالن آماده می‌شوم و تمام تلاشم برای آن رقابت‌ها خواهد بود. البته مربی و سرپرست تا زمانی که خوب پا می‌زنیم و نتیجه می‌گیریم با رکابزنان خوب هستند اما وقتی کمی بد کار می‌کنیم و نتیجه نمی‌گیریم اوضاع عوض می‌شود. امیدوارم این نتیجه بدی که گرفتیم بر روی انتخاب نفرات در مسابقات بعدی تاثیر چندانی نگذارد.

رجبی در پاسخ به این پرسش که تغییر رده و حضورش در رده بزرگسالان چقدر در این که برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب نشد تاثیرگذار بوده است؟ تصریح کرد: 100 درصد تاثیر داشته است. درست است که ما با ورزشکاران بزرگسال رکاب می‌زدیم، اما من و محمد چایچی هر دو از رده امید وارد بزرگسالان شدیم و جو رده بزرگسالان متفاوت از امید است و این تغییر رده هم تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام


8835621
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است