بین‌الملل 04:42 - 13 آذر 1400

بایدن از به کار بستن ابتکاراتی در مرز اوکراین خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که مجموعه‌ای از ابتکارات را در مقابل روسیه در نظر گرفته که تشدید اوضاع در مرز با اوکراین را بسیار سخت خواهد کرد.

بایدن همچنین اعلام کرد که در تماس دائم با متحدان آمریکا در اروپا و در اوکراین است و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به طور گسترده در این موضوع فعال هستند.

با این حال بایدن هیچ اشاره‌ای به جزئیات ابتکاراتی مورد ادعای خود نکرد و مشخص نیست ابتکاراتی که او مدعی آن شده به چه معناست.

پیش از بایدن، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده بود که رصد نشانه‌ها و هشدارها پیرامون فعالیت‌های نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، نگرانی شدید واشنگتن را در پی داشته حال آنکه بر تندی لحن مسکو هم افزوده شده است. این نظامی آمریکایی بدون اشاره به گزینه‌های مد نظر واشنگتن، مدعی شد که تمامیت ارضی اوکراین برای حفظ منافع امنیتی آمریکا و اعضای ناتو مهم است.

اوکراین مدعی است که روسیه بیش از ۹۰ هزار نظامی را در امتداد مرز مشترک دو کشور مستقر کرده است. مسکو هم بابت احتمال توسل کی یف به گزینه نظامی برای فرونشاندن تنش‌ها در منطقه دونباس نگران است.

طی روزهای گذشته، در پی برگزاری نشست وزرای خارجه ناتو در شهر «ریگا» پایتخت لتونی، لفاظی ها علیه روسیه بالا گرفته است. در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: مسکو در صورت تهاجمی‌تر شدن در برابر اوکراین، تاوان سنگینی خواهد پرداخت.

این در حالی است که سه شنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد: افزایش زیرساخت‌های نظامی ناتو در اوکراین، خط قرمز روسیه است و مسکو با ایجاد تهدید متقابل، مقابله خواهد کرد.


11348568
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب غزه، هشت نفر شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس، به سران اسرائیل هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ایتالیا از اجماع دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده اسراییل در سازمان ملل به درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل حمله کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صدراعظم آلمان بار دیگر خواستار خویشتن داری کشور‌های منطقه به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه قطر از تحت فشار قرار گرفتن کشورش از سوی طرف‌های خارجی پیرامون مذاکرات صلح انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ترکیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای کشاندن منطقه به جنگ کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تحت فشار قرار دادن تل آویو برای انجام تحقیقات جامع پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفارت ایران در لندن در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است