استانی 17:25 - 28 مرداد 1401

سهم مدارس دولتی در قبولی‌های کنکور باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، میثم ویسی زاغه بعد از ظهر جمعه در نشست هم اندیشی جوانان تنگستانی با اشاره به توانمندی جوانان تنگستانی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان دهه هشتادی امروزه در حال آموزش هستند تا در آینده اداره این کشور را بر عهده بگیرند.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان کشور بیان کرد: مجمع ملی جوانان با اینکه هیچ‌گونه حمایت مالی و نهادی از آن نشده عملکرد بسیار خوبی در کشور و به ویژه در استان بوشهر داشته است.

ویسی افزود: مسائلی که در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح می‌شود، مسائلی است که باید تمامی استان‌ها را بر گیرد و نمی‌توان به یک شهرستان یا استان پرداخت اما این مطالبات باید از مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر پیگیری شود، که انشاالله بحث بازسازی ۱۶ مدرسه در تنگستان پیگیری خواهد شد.

مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طبق آمار ۶۸۰ مدرسه سمپاد در کشور وجود دارد و طبق آمارهای داده شده در کنکور امسال سهم دانش آموزان مدارس دولتی در قبولی کنکور بسیار کم بوده و است و این مسئله از ضعف‌های نظام آموزشی ما محسوب می‌شود.

ویسی زاغه یادآور شد: بحث امتیازات فرزندان فرهنگیان یک مبحث کشوری است و در نشست با دکتر نوری حتماً این مسئله مطرح خواهد شد.

لزوم رفع نیازهای مدارس دولتی

مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ضعف زیادی در مدارس دولتی وجود دارد و گاهاً تدریس درست و مطلوبی در این مدارس صورت نمی‌گیرد، از سال ۶۶ که مدارس سمپاد به وجود آمدند این مشکلات نیز در بین دانش آموزان به وجود آمد، آموزش و پرورش فعلاً برنامه‌ای جهت رفع مشکلات و تفاوت‌های بین مدارس سمپاد و دولتی ندارد و دانش آموزان باید به فکر آینده خود باشند و چشم انتظار تغییرات نباشند.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان کشور افزود: وزارتخانه‌های پول ساز مثل وزارتخانه نفت برنامه‌هایی را دارند تحت عنوان مسئولیت اجتماعی که ما تلاش خود را می‌کنیم که اگر شما در مدارس تیزهوشان تحصیل نمی‌کنید، پکیج‌های آموزشی از طریق این وزراتخانه ها به شما برسد.

سهم مدارس دولتی در قبولی‌های کنکور باید افزایش یابد

ویسی زاغه ادامه داد: وزارتخانه آموزش و پرورش سومین وزارتخانه با بیشترین بودجه در کشور است زیرا بحث آموزش برای دولت بسیار مهم است اما متأسفانه تشکل‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارند نتوانستند استعدادیابی را در میان دانش آموزان انجام دهند، اما امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان به جهت همین استعداد یابی به وجود آمده است.

میثم ویسی زاغه ادامه داد: جوانان با مغزهای خلاق به دنبال این هستند که صرفاً استخدام شوند و به دنبال یادگیری مهارت نیستند، اینکه شما زندگی مهارت محوری را داشته باشید و بتوانید مهارت خود را پول‌ساز کنید بسیار مهم‌تر از این است که شما چشم انتظار استخدام در اداره دولتی باشید.

ویسی زاغه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کشور گفت: به علت کمبود نیروی انسانی در کشور، در آینده حتماً از شما جوانانی که امروزه فعال هستید استفاده خواهد شد.

شناسایی و جذب نوجوانان نخبه

محمدرضا تنو مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر گفت: ما تا کنون در مجمع جوانان استان بوشهر ۹ فراخوان عضویت داده‌ایم و در هر فراخوان سعی کردیم که نوجوانان نخبه در حوزه‌های مختلف را شناسایی کنیم.

تنو افزود: ما در طرح کارگاه ملی مهارت نوجوان به نوجوانان این فرصت را دادیم که خود آنها مسئولیت برگزاری و تدریس این کارگاه‌ها را بر عهده بگیرند و با مسئولیت اجتماعی آشنا شوند و این کارگاه‌ها تا کنون با رضایت شرکت کنندگان همراه بوده است.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر اظهار کرد: یکی از اهداف تشکیل جلسات با جوانان شناخت ظرفیت‌های جوانان در شهرستان‌ها و معرفی آنها به نهادها و ادارات است.

وی یادآور شد: آینده بسیار روشن است و با تلاش دولت و یاری مردم بر مشکلات اقتصادی نیز فائق خواهیم آمد.

۱۶ مدرسه تخریبی در تنگستان

علیرضا زائر علیزاده مشاور جوان فرماندار تنگستان گفت: تنگستان همچون نگینی در استان و حتی کشور است و جوانان تنگستانی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… توانمندی بسیاری دارند و ما خواهان پیگیری مطالبات این جوانان در وزارتخانه‌ها هستیم و تاکید ما بر تمامی شهرستان تنگستان است و نه تنها شهر اهرم.

زائر علیزاده افزود: ما در شهرستان تنگستان نه تنها در بحث نیروی انسانی بلکه در بحث تجهیزاتی در آموزش و پرورش شهرستان تنگستان بسیار کمبود داریم، ما در تنگستان متأسفانه ۱۶ مدرسه داریم که باید تخریب شوند که پیگیر این هستیم که مشکل این مدارس حل شود.

نشست هم اندیشی جوانان و نوجوانان فعال شهرستان تنگستان با «میثم ویسی زاغه» مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش و مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان کشور، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تنگستان برگزار شد و طی این نشست، جوانان حاضر در جلسه به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.


11659741
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است