استانی 15:41 - 05 بهمن 1395
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود خبر داد:
شاهرود - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود، بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهر ۴۶۳حادثه رخ‌داده است، گفت: ۲۱۵مورد از این حوادث آتش‌سوزی بوده است.

وقوع ۴۶۰حادثه در شاهرود/ ۵۰ درصد حوادث آتش‌سوزی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی بعداز ظهر سه شنبه در دیدار کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با آتشنشانان شاهرود ضمن تشریح عملکرد آتش‌نشانی شاهرود در سال جاری، بیان داشت: از مجموع ۴۶۳حادثه رخ‌داده در ۱۰ ماهه امسال، ۲۱۵مورد آتش‌سوزی با حضور۹۸۴آتش‌نشان، دو واقعه انفجار، دو مورد ریزش آوار، یک مورد سقوط در چاه، ۳۸مورد تصادف و واژگونی خودرو با حضور ۱۵۲آتش‌نشان و ۶۴مورد مزاحمت حیوانات بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، ۲۴مورد نشت گاز و مایعات قابل اشتعال با حضور ۳۸آتش‌نشان، ۴۱مورد حبس در آسانسور با حضور ۱۱۴آتش‌نشان، سقوط در آب ۱۰مورد با حضور ۳۷آتش‌نشان و ۴۱مورد حبس در منزل با حضور ۱۱۴ آتش‌نشان صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و امداد و نجات شاهرود همچنین ضمن اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: متأسفانه این حادثه باعث جان باختن تعدادی از همکاران ما در تهران شد اما در ازای آن اقبال عمومی را با شغل آتش‌نشانی و عوامل ایمنی برانگیخت که همکاران ما با استفاده از این آمادگی ذهنی مردم، سعی در آموزش‌های بیشتر حوزه ایمنی تا پایان سال و آغاز سال جدید دارند.

محمدی بابیان اینکه امروز هزینه‌های تجهیزات آتش‌نشانی بسیار سرسام‌آور است، ابراز داشت: یک دست لباس کامل آتش‌نشانی تجهیز به آتش ۱۰میلیون تومان هزینه دارد همچنین نردبان ۳۲متری که این روزها از آن صحبت می‌شود، چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد لذا این امر از توان شهرداری‌ها خارج است و باید دولت و نمایندگان مجلس کاری صورت دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که امروز به‌شدت نیازمند به آن هستیم تزریق اعتبارات مالی و همچنین کمک‌هایی است که می‌تواند به نفع ایمنی شهری باشد که در رأس آن‌ها می‌تواند وقف در حوزه ایمنی باشد همان‌طور که امروز شاهد وقف‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دینی هستیم باید وقف در حوزه ایمنی نیز ترویج یابد تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطر جان‌باختگان حادثه پلاسکو گفت: در این حادثه دو هزار و ۵۰۰نفر صاحبان مشاغل مال باختند که ارزش مالی تمام این‌ها از بودجه یک وزارتخانه نیز بیشتر می‌شود حال‌آنکه با صرف یک‌دهم از آن می‌توان تمام نقاط تهران را ایمن‌سازی کرد.

محمدی بیان داشت: مدت‌ها است ۲۰۰میلیارد تومان برای ایمن‌سازی سازمان آتش‌نشانی‌های کشور توسط دولت در نظر گرفته‌شده اما هنوز تخصیص نیافته که امیدواریم این امر به‌زودی محقق شود.


8709296
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است