استانی 14:22 - 21 فروردین 1399
ایسنا/لرستان فرمانده سپاه لرستان گفت: براساس ظرفیت‌های ایجاد شده توسط سپاه و بسیج، ۷۴۱ هزار نفر از بسیجیان لرستان در طرح غربالگری مشارکت داشتند.

مشارکت  ۷۴۱ هزار بسیجی لرستان در طرح غربالگری

مرتضی کشکولی امروز در جلسه ائمه جمعه سراسر استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس در سپاه لرستان برگزار شد،  با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در لرستان،  اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های ایجاد شده توسط سپاه و بسیج، ۷۴۱ هزار نفر از بسیجیان داوطلب درقالب ۵۸ تیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در طرح غربالگری مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری موجب ارتقای سطح سلامت مردم و کاهش میزان مراجعه به بیمارستان‌ها می‌شود، اضافه کرد: دراین طرح از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان با خود اظهاری و تماس تلفنی ۱۰ هزار و ۹۲۷ نفر مشکوک و در حال حاضر ۹۲۳ نفر مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۹۴ نفر بستری و مابقی در منازل قرنطینه هستند.

کشکولی به سرعت بالای شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه  نیروهای سپاه با همکاری نیروی انتظامی باید مانع ورود مبتلایان کرونا در استان شوند،  افزود: مبتلایان به کرونا در لرستان باید حداقل ۱۴ روز از بیرون آمدن در خانه پرهیز کنند و در صورت عدم توجه، توسط عوامل به نقاهتگاه‌های دولتی و سپاه منتقل می‌شوند.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که اصل کار ما،  ایجاد وحدت فرماندهی در ساماندهی مشارکت‌های مردمی است، عنوان کرد: در این راستا باید با مدیریت بتوانیم مشارکت‌های مردمی اعم از کارهای خیرخواهانه که توسط مردم صورت می‌گیرد را ساماندهی کنیم‌ به شکلی که خیرین باید سطح‌بندی شوند تا موازی‌کاری به حداقل برسد.

ساماندهی مشارکت‌های مردمی مقابله با کرونا توسط سپاه لرستان

وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا در لرستان،  دو ستاد تشکیل شده است، گفت: با مدیریت استاندار لرستان و شرکت همه دستگاه‌های اجرایی و دیگری ستاد ساماندهی و سازماندهی مشارکت‌های مردمی در حال حاضر برای پیشگیری و کنترل با ویروس کرونا تشکیل شده‌اند مدیریت ستاد ساماندهی و سازماندهی مشارکت‌های مردمی به عهده فرمانده سپاه در استان است.

کشکولی به نقش مهم و اثرگذار ائمه جمعه و روحانیون برای مقابله با کرونا در لرستان،  خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید مردم را تشویق که هر کسی هر چه قدر می‌تواند کمک کند چراکه در این راه باید همه با تعامل، برادری و اتحاد زنجیره کرونا را قطع کنیم.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به وجود بی‌نظمی در توزیع ماسک‌ در استان، یادآور شد: روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان تولید شده که باید نحوه توزیع آن مدیریت و اولویت‌سنجی شود.

انتهای پیام


10477132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است