اجتماعی 12:36 - 21 آبان 1397
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران از انعقاد قرارداد تبدیل گاز متان زباله‌ها به برق خبر داد.

تبدیل گاز متان زباله‌ها به برق

به گزارش ایسنا، عبدلی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین 9000 تن پسماند شهری تولید می‌شود، گفت: 6500 تن زباله شهری از ایستگاه‌های میانی به آرادکوه منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: 1300 تن زباله ارزشمند است که توسط پیمانکاران به صورت تفکیک شده جمع آوری می‌شود.

عبدلی با بیان اینکه 300 تن زباله‌های شهرهای اطراف تهران است، گفت: 200 تن زباله پزشکی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه حدود 40 تا 42 هزار تن نخاله ساختمانی در شهر تهران جمع آوری می‌شود،‌ تصریح کرد: در سال‌های گذشته که ساخت و ساز رونق داشت این مقدار به 100 هزار تن نیز رسیده بود.

عبدلی با بیان اینکه 25 هزار تن از نخاله‌ها به این مرکز منتقل می‌شود،‌ گفت: 5000 هزار تن به آرادکوه و 10 هزار تن نیز به گودهای اطراف تهران منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه 60 هزار مخزن جمع‌آوری زباله در تهران وجود دارد، ادامه داد: 22 پیمانکار طرح تفکیک زباله خشک را برعهده دارند که فرایند جذب و کنترل آنها با مناطق است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه با کمک بازرسی و حراست شهرداری توانستیم سیستم صورت وضعیت الکترونیک پیمانکاران را ایجاد کنیم، گفت: این سیستم یکی از روش‌های موثر در راستای شفاف سازی مالی و نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران مناطق و نواحی است و امید است از دی ماه این پرداخت‌ها الکترونیکی شود.

وی با بیان اینکه حدود 50 سال است که زباله‌های تهران به‌ آرادکوه منتقل می‌شود و بالای چندین مترمکعب زباله در آنجا وجود دارد که گاز متان تولید می‌کند تصریح کرد: قراردادی به امضاء رسیده است که از این گاز، برق تولید شود که امیدواریم علاوه بر جذب درآمد پایدار، این گازها ساماندهی شود تا شهرداری مشمول جرایم قراردادهای بین‌المللی نشود.

عبدلی با بیان اینکه زباله سوز 3200 تنی قدرت تبدیل زباله به برق را دارد، گفت: زباله‌هایی وجود دارند که نه می‌توان آنها را دپو کرد و نه می‌توان آنها را به کامپوست تبدیل کرد. در همین راستا اسفندماه سال گذشته فراخوان زباله سوز را منتشر کردیم که 40 شرکت اعلام آمادگی کردند و از این میان پنج شرکت انتخاب شدند و سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در حال بررسی شرایط مالی و حقوقی است تا بتوانیم قرارداد زباله سوز 3200 تنی را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع پسماند در حال به ثمر نشستن است،‌ افزود: با برگزاری مناقصه، شرکتی که مطالعات را انجام می‌دهد شناسایی خواهد شد.

عبدلی در ادامه با اشاره به لزوم جمع آوری پسماند از مبدا گفت: اپلیکیشن جمع آوری زباله‌های تثبیت شده منازل در برخی مناطق به صورت پایلوت انجام شده و در صورت موفقیت به سطح شهر تهران تسری پیدا می‌کند.

انتهای پیام


9971173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شفیقی از به تعویق افتادن آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» خبر داد و گفت: زمان آزمون به ۱۱ خرداد ماه موکول شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جوهری از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی ارائه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نخستین جلسه شورای معاونین فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، با محوریت ارائه گزارش عملکرد پل‌های عابر مکانیزه سراسر تهران برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است