گوناگون 16:29 - 13 مرداد 1400

افتتاح مرکز جدید انتقال خون در شهریار

به گزارش خبرگزاری مهر بنابر گزارش سازمان انتقال خون، مرکز جدید سازمان انتقال خون شهریار با همکاری فرماندار این شهرستان و حمایت مالی شهرداری شهریار که آماده و تجهیز شده است صبح امروز با حضور فرماندار، شهردار شهریار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران انتقال خون استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در این مراسم ضمن تشکر از استاندار، فرماندار، شهرداری، شورای شهر و تمام افرادی که در راه اندازی و تجهیز این مرکز با انتقال خون همکاری کرده‌اند گفت: سه بیمارستان شهریار با ۴۰۰ تخت فعال و مراکز درمانی اسلامشهر و شهر قدس از این به بعد به راحتی می‌توانند خون و فراورده‌های مورد نیازشان را از این مرکز تهیه کنند، بی اینکه ناچار باشند مسیر طولانی را تا مرکز انتقال خون وصال تهران طی کنند.

وی ضمن تاکید بر گسترش مراکز انتقال خون شهرستان‌ها گفت: یک هزار و ۳۴۷ واحد فرآورده از ابتدای سال تا کنون در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان شهریار توزیع شده است که با راه اندازی این مرکز جدید توزیع فرآورده و پخش خون بیش از پیش در این شهرستان گسترش می‌یابد.

زاده گفت: این مرکز جایگزین کانکس ۶ تخته افتتاح شده در سال ۸۸ می‌شود و با ظرفیت ۲ برابر و فضایی مناسب شأن اهدا کنندگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بنا براین گزارش پیش بینی شده است که این مرکز به زودی فرآوری و پخش خون و فراورده‌های آن در این شهرستان و بیمارستان‌های اطراف را بر عهده می‌گیرد.

شهردار شهریار بهزاد کاویانی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل انتقال خون استان تهران، فرماندار و اعضای شورای شهر که در جانمایی، تجهیز و راه اندازی این مرکز تلاش و همکاری کرده‌اند گفت: کانکسی که پیش از این مرکز انتقال خون این شهرستان بود در خور مردم نبود و با پی گیری های شایان تقدیر استاندار، شهرداری منطقه یکی از املاک خود را با مصوبه شورای شهر در اختیار اداره کل انتقال خون استان قرار داد و این مرکز با مساحت ۳۴۰ متر در اختیار اهدا کنندگان خون قرار گرفت و انتقال خون در شهریار صاحبخانه شد.

بهزاد کاویانی از توافق برای تخصیص قطعه زمینی برای احداث ساختمانی مستقل جهت تأسیس انتقال خون این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه و توزیع خون مورد نیاز غرب تهران از طریق این مرکز انتقال خون تأمین خواهد شد و موافقت فرمانداری و شورای شهر نیز در این زمینه اخذ شده است.

نور الله طاهری فرماندار شهریار نیز ضمن ابراز مسرت از تسهیل وضعیت اهدای خون شهروندان گفت: تلاش تمامی دست اندرکاران این پروژه شایان تقدیر است. از اعضای شورای شهر، مدیر کل انتقال خون استان تهران، فرماندار و تلاشگران انتقال خون شهریار تشکر می‌کنم که این محل مناسب را تجهیز و راه اندازی کردند تا خواسته مردم عملی شود، وی تاکید کرد: در آینده نیز قرار است اعتبارات و مکان مناسبی برای ساخت یک ساختمان مستقل انتقال خون در اختیار این اداره قرار گیرد.

وی افزود: تحقق وعده پخش خون و فرآورده غرب تهران می‌تواند زمان طولانی تهیه این ماده حیاتی برای بیمارستانها را به ۱۵ دقیقه کاهش دهد.وی ابراز امید واری کرد که این تلاش‌ها خیر و برکت و خدمت به مردم این شهرستان را در پی داشته باشد.


11175548
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است