بین‌الملل 17:37 - 19 آذر 1398
رجب طیب اردوغان هشدار داد، اروپا با یک بحران رهبری جدی روبرو است و رهبران فعلی اروپا مانع تلاش‌ها برای همکاری می‌شوند.

اردوغان: اروپا با بحران جدی رهبری روبرو است

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه امروز سه‌شنبه اظهار کرد: اروپا هم‌اکنون با یک بحران رهبری جدی روبرو است. گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان رهبری الهام‌بخش بود اما این قاره اکنون با کمبود چنین رهبری مواجه است.

وی خاطرنشان کرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اصلاحاتی را که شرودر مطرح کرده بود، به کار گرفت اما رهبران فعلی اروپا تمایلی به همکاری ندارند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان اظهار کرد، پیامبر اسلام (ص) را تنها رهبر و راهنما می‌داند. او دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را برای نداشتن دستورکاری مخفی تحسین کرد. وی افزود: مهم نیست ترامپ را دوست داشته باشید یا نه. او شخصیتی برجسته است، با صداقت و رُک با من صحبت می‌کند و من هم همین کار را می‌کنم.

این رییس جمهوری در ادامه گفت، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیز دستور کار پنهانی ندارد و برای تسهیل ایجاد صلح در منطقه با ترکیه همکاری می‌کند. اردوغان همچنین تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر را به عنوان رهبری جوان و پویا در حاشیه خلیج‌فارس تحسین کرد.

وی افزود: او همیشه حامی فقراست و به کشورهای نیازمند کمک می‌کند.

او در ادامه گفت، هر کجا که بتواند، به ویژه در نشست‌های جهانی از جمله در نشست‌ اخیر ناتو و مجمع عمومی سازمان ملل از مظلومان دفاع می‌کند.

انتهای پیام


10315960
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آلمان پاسخ دادن به سوالات در مورد زندگی یهودیان و رژیم صهیونیستی را به آزمون شهروندی خود اضافه می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به ادامه حمایت دولت جو بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه ادعا کرد، چهار پهپاد دوربرد نیرو‌های یمنی را که به سمت یک ناو آمریکایی در دریای سرخ پرتاب شده بودند، منهدم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است