استانی 22:54 - 30 دی 1398
ایسنا/قم به مناسبت گرامیداشت سومین سال شهادت شهدای پلاسکو، مانور ایمنی آتش‌نشانی در بیمارستان امام‌رضا(ع) در قم برگزار شد.

آتش نشانان عملیات ایمنی و نجات را در مراکز حساس تمرین کردند

عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفتگو با ایسنا با اعلام برگزاری مانور ایمنی در بیمارستان امام‌رضا(ع) عنوان کرد: در حادثه پلاسکو، تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی جان خود را از دست دادند که یاد و خاطره آن عزیزان را زنده نگاه می‌داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: نیروهای آتش‌نشانی، جان‌فشانی‌های زیادی از خود نشان داده‌اند و در مسیر خدمت بارها دچار حادثه می‌شوند، برگزاری این مانورها در جهت افزایش ایمنی و کاهش خسارات و تلفات است.

وی بیان کرد: بیمارستان‌ها نیز همانند بسیاری از سازه‌ها نیاز به تائیدیه ایمنی دارد و یک برند مهم است که امیدواریم در این باره تمامی بیمارستان‌های قم، اقدامات لازم را برای اخذ تائیدیه انجام دهند.

جعفری اظهار کرد: در این مانور، بررسی‌های لازم از بیمارستان امام رضا(ع) انجام شد و به طور کلی از نظر ایمنی در وضعیت خوبی است، ما در تلاشیم مانور با هدف ایجاد آمادگی ذهنی و جسمی پرسنل بیمارستان برای اقدامات لازم در مواقع بروز خطر، فرصت خوبی را مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید تنها منتظر حادثه بود، بلکه ضروری است پیش بینی و پیشگیری در راس امور آتش نشانی و نیروهای فعال در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز باشد و ایراداتی در کار ماست در مجتمع های خاص و اشکالی دارد استخراج کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: در جهت افزایش ایمنی، تیم‌های تخصصی عملیاتی در بیمارستان‌ها، مستقر هستند و این تیم آموزش دیده در بیمارستان به اطفاء حریق می‌پردازند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به ایمنی سازه‌ها در سطح شهر گفت: در سطح شهر قم با توجه به تاریخی بودن شهر و وجود بناهای قدیمی و تاریخی و به ویژه بازار باید تمهیدات لازم در افزایش ایمنی اندیشیده شود تا در مواقع بروز حادثه بتوان اقدام به اعزام نیروهای آتش نشانی کرد.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر اکثر پاساژها درهسته مرکزی قبل از آئین نامه 2800 ساخته شده و خیلی از مسائل ایمنی در ابعاد مختلف و مسائل سازه‌ای در آن رعایت نشده است و نیاز به بازنگری برای ایمنی داریم.

وی بیان کرد: آتش نشانی در این زمینه بررسی‌های زیادی انجام داده و تعداد زیادی از مراکز ناایمن را شناسایی کرده‌ایم و مکاتباتی برای رفع این مشکلات شده است، در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی بیش از 3 هزار نفر ساکن هستند اما حتی برای ورود آتش نشانی،سردرب‌های مناسبی طراحی نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم اظهار کرد: ما از مسئولان تقاضا داریم در طراحی ساختمان‌ها، از آتش‌نشانی نظر بگیرند، در حال حاضر برای 6 آیتم مهم از شورای شهر و فرمانداری و استانداری مجوز نظارت گرفتیم و 5 آیتم دیگر برای تامین ایمنی شهر به شورای شهر قم فرستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این 6 آیتم شامل پله های فرار و خروج و جانمایی معماری و سازه و روشنایی در مواقع خروج است که امیدواریم مصوب شود.

همچنین محمد اسماعیلی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در قم در این گفتگو بیان کرد: این مانور با مشارکت آتش‌نشانی و با همکاری پرسنل بیمارستان انجام شد تا آمادگی بیشتری نسبت به شرایط در نیروها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در مانور ایرادات و اشکالات در امور به خوبی مشخص می‌شود و نیروها وظایف یکدیگر را بهتر می شناسیم و سیستم‌ها به دقت بررسی می‌شود، به ویژه بیمارستان که دارای شرایط خاصی است با برگزاری مانور می‌تواند عملکرد خود را بهبود بخشد.

اسماعیلی عنوان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) در قم تحت نظر تامین اجتماعی، همه غرب شهر قم را پوشش می‌دهد و یک سوم ورودی اورژانس در این جا تخلیه می‌شود و ضریب اشغال تخت بسیار بالاست و برای ارزیابی امکانات نیاز به برگزاری مانور احساس می‌شد

وی گفت: این بیمارستان دارای پد هلی‌کوپتر و امکانات تخصصی در 8 رشته مقیم بوده و نگاه سازمان تامین اجتماعی، توسعه خدمات بیمارستان در خارج از شهر با توجه به نیاز مردم است.

انتهای پیام/


10354899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است