استانی 16:37 - 28 مرداد 1401

برای حل مشکل آب همدان تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان بیان کرد: سابقه برگزاری شهدای عملیات رمضان به سال ۱۳۹۷ برمیگردد که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سخنرانی یادگاری را در همدان برای عملیات رمضان انجام دادند وایشان فرمودند عملیات رمضان باحضور بچه‌های استان همدان و لشکر انصارالحسین حصر و محاصره دشمن را شکست و این افتخار دیگری برای مردم و شهدای عملیات رمضان استان همدان است که در تاریخ به ثبت رسید.

وی افزود: تشکر ویژه برای تمام دست اندر کاران برگزاری سالگرد شهدای رمضان در دیروز که بسیار خوب برگزار شد و تشکر ویژه از اصناف و بازاریان که در برگزاری این مراسم نقش بسزای داشتند.

امام جمعه موقت همدان مطرح کرد 'عملیات رمضان، عملیاتی بود که بچه‌های استان همدان از پاطاق، سر پل و غرب آمدند و در شبهای احیا در مسجد شهر همدان ازجمله مسجد عباس آباد چهره‌های مظلوم و پاک این رزمندگان در ذهن و خاطره من و مردم است، که مراسم احیا را برگزار کردند و برای عملیات رمضان رفتند و تعداد زیادی از فرزندان ما شهید شدند.

حجت الاسلام فاضلیان یادآور شد: فرمانده این عملیات شهید علیرضا حاج بابایی بود که شب بیست و سوم رمضان به شهادت رسید و معاون ایشان سردار شهید حبیب مظاهری بود که در بادزی دراز و قراویز و شهرک مهدی این حبیب مظاهری چه کراماتی از خود نشان داد این فرد یک انسان استثنایی بود.

وی گفت: در جبهه‌های غرب فرمانده سپاه حاجی بابایی بود، چند نماینده مجلس در آن زمان به سرپل ذهاب و قصرشیرین که دست دشمن بود رفته بودند ازایشان پرسیدند در جبهه‌ها چه می‌گذرد ایشان پاسخ داد آنچه امر خداست در این جبهه‌ها می‌گذرد.

حجت الاسلام فاضلیان خاطرنشان کرد: صدام وقتی متوجه شد بچه‌های استان همدان وارد شده‌اند و محاصره را شکستند به جبران این شکست نماز جمعه را در ورزشگاه قدس را بمباران کرد، در عملیات رمضان و ورزشگاه قدس ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: این شهدا در روز قیامت از همه ما سوال خواهند کرد ما جان دادیم، در بشکه‌های قیر در عملیات رمضان گرفتار شدیم، در هوای گرم مقاومت کردیم شما چکار کرده‌اید؟

امام جمعه موقت همدان بیان کرد :۳۰ مرداد به جهت آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها روز جهانی مسجد نامگذاری شده است که باید مساجد ما مساجد تراز اسلامی شود و مسجد تراز منظور این است که فقط نماز در آن خوانده نشود، گرچه در برخی مساجد ما حتی نماز صبح و یا یک وعده فقط در آن خوانده می‌شود.

حجت الاسلام فاضلیان تصریح کرد: مسجد تراز، مسجد کوفه زمان امیرالمؤمنین است که محل اعزام جبهه است، محل رفع مشکلات مردم است و رفع گرفتاری آدم‌ها است این مسجد تراز است، جوانان در مساجد باید در کانون‌ها، بسیج، کتابخانه و برنامه ریزی برای کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشند و در آن شرکت کنند، مسجد آن نیست که چند پیر زن و پیرمرد در آن نماز بخوانند.

وی گفت: مشکل آب یک مسئله جدی کشور و دنیا است و اکنون استان همدان درگیر این مشکل شده است، مسئولین طبق جلسات متعدد قول داده‌اند که مشکل آب در ماههای آینده حل شود اما شما صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در مصرف آب و برق را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

این مقام مسؤول متذکر شد: اگر مشکل آب هم نداشتیم نباید اسراف کنیم چون خداوند اسراف کاران را دوست ندارد، در وضو گرفتن، غسل کردن و امور زندگی حداقل را در نظر بگیریم.

امام جمعه موقت همدان در پایان گفت: اسارت باعث سرنگونی حکومت بنی امیه و یزید شد، با خطبه‌های حضرت سجاد (ع) این اتفاق شکل گرفت.


11659713
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است