اقتصادی 13:08 - 04 آبان 1395
دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی گفت: از امروز محصول نفتا با نرخ آزاد مبادله می شود که بر اساس این امر باید شاهد زیان فعالان این عرصه باشیم.

از امروز نفتا با ارز آزاد مبادله می شوند / با فرمول جدید خوراک پتروشیمی سرمایه گذاری در این صنعت محقق نمی شود
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی ضمن اعلام حذف ارز رقابتی برای محصول نفتا برای محصولات پتروشیمی از فرمول جدید قیمت گذاری خوراک محصولات پتروشیمی انتقاد کرد و گفت: طبق اعلام مدیر عامل پتروشیمی تبریز به انجمن صنفی از امروز تمامی مبادلات نفتا با ارز آزاد صورت می پذیرد.

مهدوی ضمن تاکید بر این نکته که تمامی فعالان این بازار از فردا دچار زیان خواهند شد، ادامه داد: متاسفانه در دولت یازدهم علیرغم تمام فعالیت هایی که در راستای بهبود سیاست خارجی انجام شده، در حوزه اقتصادی بویژه صنایع پتروشیمی کم کاری صورت گرفته است و پس از گذشت 4 سال هنوز قیمت مشخصی برای خوراک پتروشیمی تعیین نشده است.


وی ادامه داد: قانونی که برای خوراک در نظر گرفته شده، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فنی دارای مشکلات فراوانی است که حتما در این حوزه باید اصلاحات جدی صورت پذیرد.


دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی یکی از اقدامات جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را بهبود فضای کسب و کار و تسهیل فعالیت های تجاری همچون صادرات دانست که با نگاه به فرمول تعیین قیمت خوراک می توان به تضادی قابل توجه در امر حمایت از تولید داخل دست یافت.


وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن فرمول جدیدی که قیمت کف 220 دلار را برای خوراک در نظر گرفته، عملا هیچ سرمایه گذاری در این بخش صورت نخواهد گرفت و این با اصول برنامه ششم توسعه مغایرت دارد.


مهدوی در ادامه افزود: در کشور ما ذخایر غنی از محصولات اتان و متان وجود دارد اما در مقوله پتروشیمی با کاستی های بسیاری روبرو هستیم، در حالیکه در کشوری همچون آلمان علی‌رغم اینکه ذخایر نفت، گاز و خوراک پتروشیمی ندارد، 70 میلیارد دلار در زمینه پتروشیمی فعالیت تجاری انجام شده که این برای مسئولین کشور جای تامل بسیار دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه در کشور تسهیلات با نرخ بالا و قوانین دست و پا گیر موجب غیبت ما از بازارهای جهانی شده است.



دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی در خصوص فرمول جدید که باید جایگزین فرمول فعلی شود، گفت: در اکثر کشورهای جهان فرمول محاسبه قیمت خوراک بر اساس درجه حرارتی تعیین می شود، اما در خصوص تعیین این فرمول جدید در کشور ابهامات و سوالات بسیار وجود دارد که وزارت نفت باید پاسخگوی آن باشد.



انتهای پیام/

8247782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله طلا و ارز از ابتدای فروردین ماه داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تمامی معاملات مسکن از جمله اجاره، خریدو فروش مسکن به صورت کامل شفاف و دست تمامی دلالان و سوداگران کوتاه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار باید جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ روزانه یک هزار ۲۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ممنوعیت تردد در محور‌های شمالی کشور از امروز تا پایان هفته اعمال شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است