استانی 18:46 - 25 تیر 1398

هزینه‌های درمان در اصفهان افزایش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعتصام‌پور ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز تیر ماه مصادف با روز تأمین اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه در سال گذشته ۶۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۸۵۸ نفر به مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: این آمار نسبت به آمار مدت مشابه سال ۹۶ بیش از چهار درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان پس از تهران و خوزستان بیشترین بیماران سرپایی را داشته است، تصریح کرد: تعداد بیماران معاینه شده در استان اصفهان در سال گذشته پنج میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۳۱ مورد بوده است.

۹ هزار و ۳۳۰ تخت فعال در اصفهان داریم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تعداد تخت فعال مراکز درمانی استان اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی را ۹ هزار و ۳۳۰ تخت اعلام کرد و ادامه داد: اصفهان پس از تهران بیشترین تخت بیمارستانی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان اصفهان را ۹۷۷ هزار و ۹۴۱ بیمار اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

اعتصام‌پور تعداد کل اعمال جراحی در مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اصفهان را ۴۹ هزار و ۷۹۳ مورد دانست و اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت دهم درصد کاهش داشته است.

وی به افزایش هزینه‌های درمان در استان اصفهان از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و ابراز داشت: هزینه‌های درمان در استان اصفهان در سال ۹۲ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شد و این در حالی است که این هزینه‌ها در سال ۹۶ با افزایش چشمگیر به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تنها راهکار کاهش هزینه‌های درمان را ایجاد گفتمان در سطح کلان کشور به ویژه در دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: در استان اصفهان نیز رسانه‌ها باید نسبت به این امر توجه داشته و برای ترویج این فرهنگ برنامه ریزی کنند.

بدهی ۶۱۹ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی

وی بدهی به مراکز طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی را در مجموع ۶۱۹ میلیارد تومان تا پایان فروردین امسال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۷۴ میلیارد تومان بدهی به مراکز دانشگاهی و ۳۴۵ میلیارد تومان به مراکز غیر دانشگاهی است.

اعتصام‌پور در خصوص پرداخت بدهی‌های این سازمان نیز اظهار داشت: در مجموع در سال جاری ۴۸۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی پرداخت شده است.

وی به توسعه تجهیزات بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از بین ۱۴۱ مرکز درمانی دارای دستگاه سی تی اسکن، بیمارستان شریعتی با ۱۹ هزار و ۲۱۹ مراجعه بیشترین بار مراجعه را به خود اختصاص داده است، همچنین بیمارستان غرضی نیز در این زمینه در جایگاه چهارم قرار دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: همچنین از بین ۱۶ مرکز درمانی دارای دستگاه ام آر آی، بیمارستان شریعتی با ۲۰ هزار و ۱۲۱ مراجعه بیشترین بار مراجعه را به خود اختصاص داده است.

راه‌اندازی میز خدمت در مراکز درمانی تأمین اجتماعی

وی با بیان اینکه نوبت دهی تلفنی و اینترنتی را برای مراجعان به مراکز درمانی راه اندازی کرده‌ایم، ابراز داشت: همچنین به منظور ارائه خدمت بهتر به بازنشستگان و مراجعه کنندگان بالای ۶۵ سال میز خدمت را راه‌اندازی و در همان روز مراجعه به آنها نوبت داده می‌شود.

اعتصام‌پور با اشاره به بکارگیری پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی اظهار داشت: در این خصوص در برخی از تخصص‌ها از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیز پیشی گرفته‌ایم.

وی در خصوص تأسیس بیمارستان دوم تأمین اجتماعی که در قالب تهاتر زمین آن از سوی شهرداری تأمین شده است، افزود: تفاهم نامه تأسیس این بیمارستان در دوره قبلی مدیریت تأمین اجتماعی منعقد شده است و از مدیریت فعلی نیز درخواست داریم این موضوع را پیگیری کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته نام این بیمارستان میلاد چهار بود و به دلیل فوت مدیرعامل قبلی سازمان قرار است این بیمارستان به نام مرحوم نوربخش نامگذاری شود، ابراز داشت: البته باید توجه داشت اولویت تأمین اجتماعی پرداخت بدهی‌ها است و پس از بهبود شرایط با تعامل با شهرداری نسبت به کلنگ‌زنی این بیمارستان اقدام خواهیم کرد.


10179558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است