ورزشی 19:04 - 29 دی 1400
رئیس کمیته ملی المپیک در نشست با روسای فدراسیونهای ورزشی گفت: استراتژی‌های اعلام شده در روز اول را تا آخر ادامه خواهیم داد که بر اصل وفاق و همدلی است.

صالحی‌امیری: در رویدادهای چهار سال گذشته مشکل جدی نداشتیم

به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران، در دیدار وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها گفت: قبل از هر چیزی از همه شما عزیزان بخاطر تلاش‌ها و موفقیت‌ها تشکر می‌کنم که همچنان در پی تداوم آن‌ها هستید. با توجه به شرایط سخت کشور و ورزش ایران بخاطر کرونا، مسئولیت قبول کردید و فدراسیون‌های ما را به سمت قله موفقیت حرکت دادید. باید تبریک بگویم به عزیزانی که مجدد یا جدیدا انتخاب شده‌اند که نشان از اعتماد مجمع به آن عزیزان است. امیدواریم در آینده هم این روند ادامه پیدا کند.

او افزود: در خصوص رویدادهای آسیایی، کشورهای اسلامی و جوانان آسیا آقای فخری گزارش خواهند داد که چه اتفاقاتی رخ داده است. ستادهای ما به زودی فعال خواهد شد. بعد از حضور آقای سجادی فعلا  صحبت مشترکی نداشته‌ایم، اما الان می‌خواهم تاکید کنم به صحبت‌های روز اول خودم. ما استراتژی‌های اعلام شده در روز اول را تا آخر ادامه خواهیم داد که بر اصل وفاق و همدلی است. به این دولت یا دولت قبل ارتباطی ندارد و تنها یک گزینه داریم که آن هم انسجام حداکثری با محوریت وزارت ورزش است. فلسفه تشکیل ستاد عالی که خیلی پیگیر ایجاد آن بودیم هم بخاطر همین نگاه است که تا الان ادامه دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: قدردان مدیران قبلی از جمله آقای علی‌نژاد، داورزنی، سجادی و .. هستیم که زحمت کشیدند. الان هم از آقای پولادگر تشکر میکنم که امسال در شرایط سخت مسئولیت را قبول کرد. در حقیقت همواره تلاش شد تا با تامین منابع ریالی و ارزی‌ مناسب ورزش قهرمانی فشار کم‌تری تحمل کند، اما همه ما می‌دانیم و شاهد هستیم که وضعیت کشور از نظر منابع ورودی بسیار محدود، اما نیازها زیاد است. سال گذشته کشور با ۱۲ هزار میلیارد دلار اداره شد، اما در سال ۹۲ این رقم ۱۲۰ هزار میلیارد دلار بود.

او تاکید کرد: همواره تلاش کرده‌ایم تا به امروز بودجه فدراسیون‌ها را ۱۰۰درصد تخصیص دهیم و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم امسال هم تخصیص‌های جدید داشته باشیم تا فدراسیون‌ها فشار کم‌تری تحمل کنند. در اواخر سال‌ها فشارها زیاد است اما سعی در کمک به فدراسیون‌ها داریم. اینجا متعلق به ورزش ایران است و این شعار روز اول ما است که همه خدمات در ورزش ایران رایگان خواهد بود. مالک آکادمی المپیک فدراسیون‌ها هستند و ما وظیفه خدمات دهی داریم. نباید کسی فکر کند اینجا متعلق به کسی است، الان هم که نوسازی شده همه فدراسیون‌ها می‌توانند از تمامی مجموعه‌های آن استفاده کنند.

صالحی‌امیری درباره اقدامات کمیته نیز تصریح کرد: موزه ملی ورزش اثبات هویت ورزش ایران زمین بود که عنوان آن را ملی گذاشتیم. آرم آن مجموعه هم ورزش است که متعلق به ملت ایران است و کسی مالک آنجا نیست. همه آثار ثبت و ضبط شده‌اند. تاریخ شفاهی ایران هم به عنوان بزرگ‌ترین منبع برای همه اساتید، دانشجویان و ... در ایران و جهان خواهد بود. تجلیل از پیشکسوتان یک پیام روشن دارد که نشان می‌دهد ما تبار ورزش را فراموش نکرده‌ایم. اگر ورزش ایران سبز است، بخاطر ریشه‌های ما است که پیشکسوتان هستند. تالار قهرمانان، تالار معلولان و جانبازان رونمایی شده است، تالار مشاهیر فوتبال هفته آتی در سالن همایش صدا و سیما توسط وزیر ورزش رونمایی می‌شود. تالار چهره‌های ماندگار رونمایی شد و این تالارها ادامه خواهد داشت. یکی از اهداف جدی ما از روز اول گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جنس اثر بخشی است. باید با رویکرد پهلوانی پیش برویم که با شعار و بنر امکان پذیر نیست. همه این اتفاقات مجموعه نتایج تلاش‌های همکاران و دوستان عزیز من در کمیته و وزارت ورزش بود که قدر دان آن‌ها هستیم. همه روسای فدراسیون‌هایی که الان نیستند هم در این موفقیت‌ها دست داشته‌اند و قدردان آن‌ها هستیم.

انتهای پیام


11417930
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت آبادان توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس تهران با شکست سه بر صفر میزبان خود موقتا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی پیکان و هوادار در هفت بیست و چهارم لیگ برتر با تساوی ۲ -۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از پرسپولیس اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است