علمی فناوری 19:19 - 03 مهر 1397
در جلسه بررسی "امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل" عنوان شد
استاندار اردبیل بر بازیافت اصولی و بهداشتی زباله‌ تأکید و تصریح کرد: برای تمام مراحل تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله باید از شیوه‌های مدرن و به روز استفاده شود.

نیاز به مدرن شدن شیوه‌های جمع‌آوری و دفن زباله/راه اندازی واحد تبدیل زباله تر به کمپوست

به گزارش ایسنا، جلسه تخصصی بررسی "امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل" با حضور استاندار اردبیل، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل و متخصصان پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد.

مهندس بهنام‌جو، استاندار اردبیل با بیان اینکه دفع غیراصولی زباله و پسماند یکی از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان است، خاطرنشان کرد: برای حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی بهداشتی برای حیات شهروندان اردبیلی، باید برنامه علمی و عملی مناسب برای دفع و بازیافت زباله‌ها انجام گیرد.  

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل، طرح بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل در قالب پروژه "طراحی و راه‌اندازی واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست" توسط جهاددانشگاهی واحد اردبیل و با مشارکت پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اجرایی خواهد شد.  

در این جلسه مهندس بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز زباله و پسماند را خطر بزرگی برای محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: با همین زباله تولیدی روزانه می‌توان ضمن صرفه‌جویی در مصرف منابع طبیعی از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد که با فناوری‌های مدرن، این امر در جهان انجام شده است و ما هم می‌توانیم از این فناوری در استان برای بازیافت زباله استفاده کنیم.

دکتر مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه مدیریت بازیافت زباله و پسماندهای شهری اشاره و اضافه کرد: گروه پژوهشی اکولوژی صنعتی پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از سال ۱۳۸۶ تاکنون در زمینه‌هایی چون مشاوره در بهسازی فرآیند، صرفه‌جویی و ذخیره انرژی، تدوین مدل‌های جریان مواد، انرژی‌های نو و سوخت‌های بازیافتی، طراحی و مشاوره در ساخت سیستم‌های بازیافت فعالیت می‌کند.

انتهای پیام


9919205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است