اجتماعی 11:35 - 10 اردیبهشت 1396
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در طول 18 سال گذشته از برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز، حدود 70 هزار میلیارد ریال مجموع تعهدات خیرین بوده که از این میزان 28 هزار میلیارد ریال آن، معادل 40 درصد محقق شده است.

28 هزار میلیارد ریال از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز تحقق یافته است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان رضوی در مشهد، اظهار داشت: در دولت یازدهم تعهد خیرین مدرسه‌ساز حدود 30 هزار میلیارد ریال بوده که 33 درصد این میزان تاکنون محقق شده است.

وی تصریح کرد: در طول 18 سال گذشته از برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز، حدود 70 هزار میلیارد ریال مجموع تعهدات خیرین بوده است که از این میزان 28 هزار میلیارد ریال آن، معادل 40 درصد محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول این مدت 108 هزار کلاس درس توسط خیرین در کشور ساخته شده که کمک بسیار خوبی به آموزش و پرورش بوده است.

نظرپور با درخواست از خیرین برای ساخت مدارس ماندگار و مقاوم، تأکید کرد: در کشور تنها 100 باب مدرسه ماندگار وجود دارد؛ بنابراین خیرین، مدرسه‌ای بسازند که زیبا، مقاوم و ماندگار باشد تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این مدارس استفاده کرده و راه این خیرین را ادامه دهند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: خیرین در کنار ساخت مدارس، آموزش و پرورش را در نگهداری از آنها نیز همراهی و کمک کنند.

وی افزود: هر خیّر و نیکوکار حتما نباید اقدام به ساخت یک مدرسه کند؛ خیرینی که توانایی ساخت یک مدرسه را ندارند می‌توانند یک کلاس درس احداث کنند و باید به سمتی حرکت کرد که مدرسه با چند خیر نیز احداث شود.

نظرپور خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی حدود چهار هزار خیر مدرسه ساز وجود دارد که این تعداد 13 درصد از خیرین مدرسه ساز کشور را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: 18.3 درصد کلاس‌های ساخته شده که حدود 20 هزار کلاس درس می‌شود توسط خیرین در استان خراسان رضوی احداث شده است.

وی گفت: باید در کنار مدرسه‌سازی، به مقاوم سازی مدارس نیز توجه کنیم که خیرین به این بخش نیز می‌توانند کمک کنند.


9055927
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است