سیاسی 08:02 - 08 مهر 1399
/روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی/
یک کارشناس مسائل فلسطین با انتقاد از این که جهان اسلام اقدام عملی و قوی در ارتباط با دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی انجام نداده است، گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش علیه کودکان فلسطینی از سوی سازمان‌های بین‌المللی تحت فشار نیست.

جهان اسلام چه اقدامی برای دفاع از حقوق کودکان فلسطینی انجام داده است؟

سید هادی برهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که رژیم صهیونیستی با جنایت‌هایش علیه کودکان شناخته می‌شود، گفت : این مساله واقعیتی است که وجود دارد اما خیلی مطرح نمی‌شود و رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش که علیه کودکان صورت می‌گیرد تحت فشار نیست.

وی افزود: این که اسرائیل به دلیل اینگونه جنایت‌هایش تحت فشار نیست شاید یکی از دلایلش این باشد که سازمان‌هایی که در دنیا مسئول هستند چه آن‌هایی که به صورت رسمی و در زیر مجموعه سازمان ملل وجود دارند و یا آن‌هایی که غیر رسمی فعالیت می‌کنند مانند عفو بین الملل که باید وضعیت کودکان را رصد کرده‌ و از حقوق آنان دفاع کنند متاسفانه کاری انجام نمی دهند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد : یکی از دلایل دیگر این است که ما نباید همیشه کاسه و کوزه را سر این سازمان ها بشکنیم باید ببینیم خود ما به عنوان کشورهای اسلامی برای دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی چه کاری انجام داده ایم؟ چند تا سازمان ایجاد کرده ایم تا وضعیت کودکان را رصد کنند؟ و یا پرونده های آزار و اذیت این کودکان را جمع آوری و گزارش هایی را به سازمان های بین المللی ارائه دهیم.

برهانی خاطرنشان کرد:  بنابراین باید ببینیم تا چه اندازه اقداماتی از این قبیل و به صورت علمی و قوی انجام داده‌ایم، وضعیت جهان اسلام از این جهت بسیار بد است لذا از این بُعد قضیه ما مسئول هستیم نه غربی ها و سازمان های بین المللی. 

وی ادامه داد: اما در رابطه با این که چرا سازمان های بین المللی کاری انجام نمی دهند باید گفت، یکی از دلایل این موضوع خود صهیونیست ها و لابی یهودی است که نفوذ بالایی دارد آنها در این مراکز بین المللی افرادی را دارند که مانع از انجام وظایف این سازمان های بین المللی می شوند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: واقعیت مساله این است که در کشورهای غربی و سازمان های مهم یهودی‌ها و صهیونیست ها مراکزی ایجاد کرده اند که اگر سازمانی هم بخواهد در این زمینه به اسرائیل فشار آورد همان سازمان را تحت فشار قرار می دهند در نتیجه این سازمان ها از اسرائیل هراس دارند.

به گزارش ایسنا، ۹ مهرماه برابر ۳۰ سپتامبر در پی شهادت محمد الدوره نوجوان ۱۲ ساله  فلسطینی که در نوار غزه با شلیک گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در کنار پدرش به شهادت رسید، روز  همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است.

بر اساس آمار  و اطلاعات منتشر شده رژیم صهیونیستی تاکنون ۴ هزار کودک فلسطینی را در سرزمین خود به شهادت رسانده که از این میزان فقط ۱۶ نفر در سال میلادی ۲۰۱۹ بوده است.

جنبش جهانی دفاع از کودکان در مرداد ماه ۱۳۹۸ در گزارشی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶ کودک فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده اند.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ میلادی در گزارشی برای شورای امنیت اعلام کرد که نظامیان ارتش اسرائیل ۲ هزار و ۷۰۰ کودک را «در قالب اعتراضات، درگیری‌ها و عملیات تعقیب و دستگیری» مجروح کرده اند که این رقم در مقایسه با چهار سال گذشته آن بی سابقه بوده است.

گفتنی است،  وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ به مناسبت روز کودک فلسطینی (پنجم آوریل) آماری را منتشر کرده که براساس آن در بیست سال اخیر ۳ هزار کودک فلسطینی شهید و ده‌ها هزار کودک دیگر زخمی شده‌اند.

 براساس این آمار، از شانزدهم دسامبر ۲۰۱۶ که «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهوری آمریکا قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خواند تا پایان سال ۲۰۱۹، ۱۱۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.



در همین زمینه نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای ۲۰۱۹ تاکنون ۴۷۵ کودک زیر ۱۸ سال و از ابتدای ۲۰۲۰  تا ماه مارس، ۲۶۴ کودک را بازداشت کرده‌اند و اکنون ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند و ۹۵ درصد کودکان فلسطینی در بازداشت مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند و بازجویان صهیونیستی به زور از آنها اعتراف می‌گیرند.



انتهای پیام


10739116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است