سیاسی 13:22 - 19 آذر 1398
مرتضوی مقدم:
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دیوان عالی کشور شیرازه و خلاصه قضایی کشور است، گفت: دیوان عالی کشور باید بهترین آرا و مذاکرات وحدت رویه را داشته باشد که وضعیت آینده بهتر از وضعیت فعلی باشد.

دیوان عالی کشور شیرازه قضایی کشور است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم در جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور که صبح امروز (سه‌شنبه)  با حضور قضات این مرجع عالی قضایی برگزار شد، با بیان اینکه حیات انسان حیات معنوی است که وقتی با خدا و قرآن انس می‌گیرد به آن دست پیدا می‌کند، اظهار کرد: ریاست قوه قضائیه نظرشان این بود که هیات عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نظارت و وحدت رویه هیأت عمومی دو رسالت مهم دیوان عالی کشور است که باید این دو مهم را تقویت کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور در خصوص بحث نظارت اظهار کرد: بخشی از نظارت بر عهده قضات دیوان است و نظراتی است که به هیات عمومی دیوان ارائه می‌شود و بخش دیگر، بخشی است که متاسفانه به دید شما نمی‌آید و ما با همکاری برخی از عزیزان در استان‌ها به آرایی که در دیوان می‌آید رسیدگی می‌کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: باید نظارت کاربردی و عملی شود تا در کارها تاثیرگذار باشد. آنجا که نظارت جنبه ارشادی دارد باید قضات نخستین ارشاد شوند و آنجا که تخلفی واقع شده فرصتی می‌دهیم که تخلفاتی که در پرونده رخ داده را به ما اعلام کنید تا در آرا تأثیر بگذارد.

مرتضوی مقدم وحدت رویه را موضوع مهمی دانست و گفت: به همان اندازه که قانون مهم است بحث وحدت رویه نیز مهم است و در سفرهای استانی که می‌رویم کارشناسان بالاتفاق از آن صحبت کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما می‌خواهیم این بخش را بیش از پیش فعال کنیم چون کارگشاست و بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه در نگارش رأی وحدت رویه باید دقت بیشتری صورت گیرد، اظهار کرد: در سفرها بعضی از همکاران می‌گفتند آرای وحدت رویه ابهاماتی دارد که باید رفع شود و بنابراین باید در آرای وحدت رویه آنقدر دقت کنیم که ابهامی وجود نداشته باشد.

مرتضوی مقدم به مذاکرات هیات عمومی اشاره و تصریح کرد: این مذاکرات چاپ می‌شود و نباید در حد محاوره باشد و باید به گونه‌ای باشد که سخنان، مطالب و استنادات متقن، مستند و راهگشا بوده و مورد استفاده جامعه علمی قرار گیرد. در این راستا برخی از دانشجویان علاقه‌ دارند که در جلسات هیات عمومی شرکت کنند که قرار است برای برنامه‌های آینده تصمیم گیری شود.

وی در پایان گفت: دیوان عالی کشور با توجه به قضات شریف و برجسته آن شیرازه و خلاصه قضایی کشور است که باید بهترین آرا و مذاکرات وحدت رویه را داشته باشد که وضعیت آینده بهتر از وضعیت فعلی باشد.

انتهای پیام


10315642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است