استانی 18:59 - 25 تیر 1398

نیاز اجرای قانون حمایت از معلولان به ۱۲ هزار میلیارد اعتبار

وحید قبادی دانا در حاشیه اجرای طرح‌های بهزیستی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از معلولان، اجرای آن را تمام هم و غم بیان کرد و گفت: بودجه درنظر گرفته شده برای این قانون در سال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود اما در مجلس هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل کمتر از ۱۰ درصد آن مصوب شد.

وی با اظهار اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان آغاز شده است به مبحث جذب سه درصدی معلولان اشاره کرد و گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش در آزمون استخدامی شرکت کردند و۱۲۰ نفر پذیرفته شدند و برای اولین بار سه درصد جذب در دستگاه‌های دولتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای ماده ۲۸ قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند هشت هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار است گفت: این درحالی که در قانون ۲۹۱ ان میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و براساس آن دهک‌های پایین جامعه شناسایی شدند تا بتوانیم کمک هزینه‌ای را برای آنان درنظر گیریم.

قبادی دانا درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان گفت: با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح تأمین مایحتاج و مالی خرد در دست اجرا است و سازمان کمک بلاعوض برای شروع کار زنان سرپرست خانوار درنظر گرفته است.


10179518
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است