سیاسی 14:51 - 07 مهر 1399
دو دلیل سفر وزیر خارجه عراق به تهران/ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه/ تاکید ظریف بر پرهیز از درگیری‌های جناحی/ مهر UNKNOWN روی پرونده سقوط پرواز فرماندهان ارشد نظامی/ اصلاحات در حصر چالش‌های درونی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی هفتم مهر ایسنا

دو دلیل سفر وزیر خارجه عراق به تهران

به گزارش ایسنا تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا از دلایل سفر وزیر خارجه عراق به تهران در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

صابر گل عنبری با اشاره تهدید آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق در صورت تداوم حملات برخی گروه‌های مسلح عراقی به منافع آمریکا در عراق، گفت: به نظر می‌رسد دولت عراق، در سایه فشارها و تهدیدهای واشنگتن با اعزام وزیر خارجه خود به ایران می‌خواهد که تهران به این گروه‌ها فشار آورده تا از حملات خود به این مناطق بکاهند و در واقع ایران به نوعی به دولت الکاظمی در اعمال فشار به این گروه‌ها کمک کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا  افزود: موضوع دیگر بحث تصویب قانون انتخابات در عراق است که روز شنبه نیز نمایندگان پارلمان این کشور نتوانستند درباره آن به توافق برسند و طیفی از این نمایندگان نزدیک به ایران هستند، از ین رو، این احتمال دور از ذهن نیست که آقای فواد حسین در این سفر خواستار کمک برای حل اختلافات بین گروه‌های عراقی در این زمینه شده باشد. 

برخی اخبار دیگر درباره ایران و عراق را در لینک های زیر بخوانید.

پیام شفاهی نخست‌وزیر عراق به روحانی

تخصیص روزانه دو پرواز خطوط هوایی عراق برای بازگرداندن شهروندان عراقی

 آیت‌الله سیستانی دژ مستحکم عراق است

***

با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ اهل اقدامیم/ برای آیت‌الله سیستانی احترام ویژه قائلیم

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به سوالی در ارتباط با اظهارات ترامپ مبنی بر رسیدن به توافق با ایران هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

سعید خطیب زاده با بیان اینکه معتقدیم آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد،‌ خاطرنشان کرد: نه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا بوده است، نه مذاکره ای هست و نه مذاکره‌ای خواهد بود. به نظرمان اینگونه سخنان مصرف داخلی دارد و شاید به درد ترامپ بخورد ولی به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد.

وی همچنین در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده سازمان ملل در عراق و واکنش هایی که از سوی برخی مسئولان در عراق و ایران به همراه داشته است گفت: در مورد اتفاق تلخی که اشاره کردید باید بگویم که این موضع هیچ ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس مرجعیت شکل گرفته و مرجعیت همواره در ایران و عراق حافظ صلح و امنیت بوده است و آیت الله سیستانی نقش بی بدیلی در عراق دارد و ایشان دارای جایگاه رفیعی بین شیعیان در سراسر جهان از جمله ایران و عراق است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد پیگیری ترور شهید سلیمانی گفت: بین ایران و عراق به صورت مشترک پیگیری هایی انجام شده است و ما انتظار داریم که دولت عراق در این زمینه فعال‌تر عمل کند. ما اهل تهدید نیستیم. اهل اقدام هستیم و آن چه که آن شب رخ داد نه فراموش شده و نه هیچ‌گاه بخشیده می شود.

چرا منافع مردم را فدای درگیری‌های جناحی می‌کنید/ حامیان دیروز صدام دم از حقوق‌بشر نزنند

وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تجلیل از خانواده شهدای وزارت خارجه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به مقاومت مردم ایران در برابر فشارها گفت: باید بپذیریم آنچه را که باید برای مردم انجام می‌دادیم، انجام نداده ایم، باید بپذیریم که بدهکار مردم هستیم و باید بپذیریم این سخنان امام که مردم ولی نعمت ما هستند را نپذبرفتیم. این حق مردم ما نیست که به خاطر دعواهای سیاسی و جناحی منافع آنها در نظر گرفته نشود.

محمدجواد ظریف همچنین خطاب به برخی از کشورهای حامی صدام که امروز ادعاهایی را علیه ایران مطرح می کند، گفت: شما ۷۵ میلیارد دلار به صدام کمک کرده اید. شما این اقدامات را انجام داده اید و اکنون مدعی چه هستید؟ شما در جنایت علیه ملت ایران مشارکت کردید و اکنون مدعی حقوق بشر هستید؟ شما علیه بشریت جنایت انجام دادید. سلاح های شیمیایی از آلمان و هلند در اختیار صدام قرار می گرفت تا علیه مردم ایران، علیه مردم سردشت، علیه رزمندگان ایران، علیه شهدای زنده ما، جانبازان شیمیایی استفاده شود و اکنون شما امروز برای ما ادعای مدنیت می کنید؟! آنچه که به شما نمی آید مدنیت و تمدن است.

مهر UNKNOWN روی پرونده سقوط پرواز فرماندهان ارشد نظامی

هنوز یک هفته از اولین سالگرد تهاجم سراسری رژیم بعث عراق به خاک کشورمان نگذشته بود که هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش که از اهواز به مقصد تهران به پرواز درآمد به دلایل نامعلوم دچار نقص فنی شد و با وجود تبحر خلبان در کنترل این غول نظامی حوالی منطقه کهریزک تهران به زمین خورد و پنج نفر از برجسته‌ترین فرماندهان ارشد سپاه و ارتش به شهادت رسیدند اما نتیجه نهایی تحقیقات و بررسی های علل حادثه مهر UNKNOWN خورد.

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا به منظور بازخوانی حادثه هفتم مهرماه ۱۳۶۰ بود که از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

اصلاحات در حصر چالش‌های درونی

گزارشی درباره چالشهای اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ با عنوان "اصلاحات در حصر چالش‌های درونی" هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

دربخشی از این گزارش آمده است: اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس یازدهم و واگذاری نتیجه آن به رقیب با چالش‌های داخلی روبرو شده و تحرک کافی هم برای حل این چالش‌ها نداشته‌اند. ادامه فعالیت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان یا ایجاد نهادی جدید در  ابهام است. از سویی دو تفکر و دیدگاه در مقابل هم قرار گرفته‌اند که یکی معتقد به حمایت از گزینه اصلاح طلب بوده و دیگری حمایت از گزینه غیراصلاح طلب در انتخابات را رد نمی‌کند.

خبرهای مرتبط با هفته دفاع مقدس را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

سامانه مراقب، تا کیلومترها خارج از مرزها را رصد می‌کند

باید به ورزش در نیروهای مسلح توجه جدی شود

اساتید و فرماندهان نقش مهم در خنثی سازی عملیات روانی دشمن دارند

مجموعه ۵ جلدی روایت‌های ماندگار دفاع مقدس، چراغ راه آیندگان است

۸ سال دفاع مقدس؛ آیینه پیش رو برای عبرت آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان‌شان

برگزاری مراسم تقدیر از خانواده‌های شهدای وزارت خارجه با حضور ظریف

رونمایی از مجموعه نفیس ۵ جلدی ارتش از پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس

مرزبانان در ایفای وظایف دفاعی خود خوش درخشیدند

تجربه دفاع مقدس باید در سیاست‌گذاری کشور پیاده شود

پدافند هوایی در تمام مراکز حساس کشور حضور دارد

انتهای پیام


10738389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است