اجتماعی 12:50 - 25 تیر 1398

رسیدگی قضایی به پرونده فریبا عدالت‌خواه/فرصت اعلام جزییات نیست

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در خصوص آخرین وضعیت پرونده فریبا عدالت‌خواه و اینکه دولت فرانسه درخواست دسترسی به این فرد را داشته است، گفت: این فرد جزء متهمانی است که اخیراً دستگیر شده و فرصت مناسب برای اعلام جزییات نیست. اصل بازداشت را تایید می کنیم. رسیدگی های قضایی ما در چارچوب قانون خواهد بود.

اسماعیلی در خصوص آزادی مشروط یکی از نمایندگان استان زنجان و نامه احمد توکلی در این رابطه گفت: این پرونده از پرونده های قدیمی است که در زمان دادستان سابق تهران تشکیل شده بود و از پرونده های مهم اقتصادی ما است. این نماینده شش ماه پیش احضار شده بود و مجدداً احضار و قرار تأمین صادر شد. با تبدیل قرار تأمین این فرد آزاد و رسیدگی ادامه دارد و قرار تأمین در صورت بازداشت باید با نظر دادستان باشد.

وی تاکید کرد: اگر بین دادستان و بازپرس اختلاف نظر باشد دادگاه نظر نهایی می‌دهد در این پرونده اختلاف نظری نبود و فرد آزاد شد. تحقیقات در حال تکمیل است و بر اساس اسناد جدیدی که به دست آمده ممکن است اتفاقات دیگری بیفتد. قرار تأمین متناسب مکرراً تغییر پیدا می کنند و گاهی تخفیف و یا تشدید پیدا می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از نامه ای هم که اخیراً ارسال شده بود استقبال می‌کنیم و به پای دلسوزی می گذاریم. اما رساندن مطلب به گوش مسئولان آن هم وقتی مشرف به مطالب نیست بهتر است از طریق رسانه نباشد. هم نحوه اطلاع رسانی و هم اطلاعات ایشان جامع و درست نبود. اطلاعات ناقص ما را به قضاوت های نادرست می کشاند.



وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده روز پنج شنبه شخص دادستان برای آزادی این فرد به اوین رفته است آیا این موضوع درست است یا نه گفت: بازدید دادستان هماهنگ شده بود و بابت موضوع دیگری بازدید رسمی داشتند. بنده هم بازدید داشتم که اعلام نشده بود و این دو بازدید با هم تقارن داشته است.


10179613
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت، از کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اتوبان آزادگان خبر داد و افزود: در این عملیات پلیسی یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی در اقدامی ضربتی دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائمیان گفت: قانون جوانی جمعیت تسهیل گر برون رفت از این شرایط است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است