وبگردی 05:31 - 06 آبان 1395
اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شود در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند، همچنین شادی و فرح در بهبود بیماران بسیار مؤثر است.

یک نسخه ساده و مؤثر روحی برای تمام بیماری‌هابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نحوه رویکرد به بیمار در طب سنتی به‌گونه‌ای است که در اکثر اوقات نمی‌توان برای افراد نسخه واحدی تجویز کرد و باید بر اساس ویژگی‌های هر فرد، درمانی خاص او برگزید.


با این حال بعضی از امور وجود دارند که علاوه بر آثار درمانی چشمگیر، می‌توان به‌عنوان نسخه واحد برای همه بیمارها تجویزشان کرد و نگران هیچ نوع عارضه‌ای در مورد آنها نبود.


اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شوند در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند


مهدی عدل متخصص طب سنتی در حکیم ایرانی آورده است: نباید از تجویز این امور، در حق هیچ بیماری کوتاهی کرد؛ چرا که بسیار مؤثرند و کاملاً بی‌عارضه. اما این امور چه هستند؟ حکیم بوعلی در کتاب اول قانون، در انتهای بحث معالجات در یک پاراگراف تمام این امور را به‌صورت خلاصه ذکر کرده است و جالب اینکه این پاراگراف را چنین شروع کرده است: «و اعلم ان من المعالجات الجیدة النافعة: یعنی بدان که از معالجات خوب و مفید...» و در ادامه ذکر می‌کند اموری که باعث افزایش روحیه بیمار شوند در جمیع بیماری‌ها اثر درمانی دارند.


شادی و فرح در بهبود بیماران بسیار مؤثر است


«بدان که به‌حقیقت از معالجات بسیار مفید، کمک گرفتن از اموری است که روحیه بیمار (قوای نفسانی و حیوانی) را تقویت کند، مثل شادی و فرح، دیدار آنچه یا آن کس که بیمار به او انس دارد، همراهی با چیزی یا شخصی که بیمار را شاد می‌کند، همچنین همراهی با بزرگواران و یا کسانی که بیمار در حضور ایشان حیا می‌کند و دست از امور مضر بیماری برمی‌دارد».


با این حساب اگر بیماری در نزدیکی خود دارید، او را از این امور محروم نکنید و بدانید که عیادت بیمار و جویای حال او بودن از مؤثرترین داروها در درمان تمام بیماری‌ها است که تاکنون هیچ عارضه‌ای از آن گزارش نشده است.


ناامیدی وضع بیماری را بدتر و بیماری را شدیدتر می‌کند


امید به زندگی و نشاط ناشی از قوت قلب موجب تقویت قلب می‌شود، در سخت‌ترین شریط روحی و جسمی امید خود را از دست ندهید چرا که با نارحتی وضع بدتر و بیماری شدیدتر می‌شود.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

8248998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تغییر عادات غذایی، کم آبی بدن و گرسنگی ناشی از روزه‌داری ممکن است روی خلق و خوی ما اثر بگذارد و زود عصبانی شویم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۸ آبان‌ماه سال گذشته طیف جدیدی از دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حل معما‌های ریاضی در کنار گذراندن وقت از جمله بهترین گزینه‌ها برای به چالش کشیدن مغز و تقویت آن محسوب می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حقیقت شب‌قدر منشأ و سرچشمه ولایت و حلقه اتصال بین نبوت و امامت حضرت زهرای‌اطهر (سلام الله علیها) است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران از جمله برنامه‌های اصلی پلیس آگاهی فراجا است زیرا بی‌شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی دارند و به چرخه سرقت دامن می‌زنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های ماه مبارک رمضان برخی از افراد در وعده افطار و سحری زیاده روی می‌کنند و بعد از این ایام دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سال ۱۴۰۲ درحالی به پایان رسید که شوک‌آورترین حادثه جنایی آن با قتل فجیع داریوش مهرجویی رقم خورد و تلخ‌ترین حادثه آن جنایت تروریستی در چهارمین مراسم شهادت شهید سلیمانی بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شهرستان خاتم و شهرستان مروست» در استان یزد از مناطق بکری هستند که کمتر بدان توجه شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بحث تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس و انتقال دو باشگاه به بانک‌های ملت و تجارت در روز‌های اخیر بسیار جدی شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» جورج دی هیوسی که به دلیل فعالیت‌هایش بر روی عناصر رادیواکتیو مشهور است، اولین کسی بود که مشاهده فرآیند‌های زیستی موجودات زنده را ممکن کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است