استانی 20:59 - 26 تیر 1398

ساماندهی مشاغل مزاحم نیازمند بهره گیری از تجارب کارشناسی است

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف و مشاغل شهری شهرداری های کشور و کارگروه تخصصی مراکز مدیریت عرصه محصولات کشاورزی مایحتاج مصرف شهردار ی های ۱۵ شهر کشور روز چهارشنبه در یکی از مجتمع های پذیرایی قزوین برگزار شد.

سیدحبیب راضی در این نشست گفت: معیشت بخش زیادی از جامعه را در بر گرفته و به همین دلیل شاهد وضعیت آشفته ای در برخی مواقع هستیم و افرادی بدون رعایت ضوابط به کارهایی روی می آورند که مشکل ساز می شود.

وی بیان کرد: ساماندهی مشاغل شهری و صنوف مختلف در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک موضوع مهم است که امروز بسیاری از شهرداری ها را دچار خود کرده و در این راستا برای اینکه بتوانیم به دستاورد خوبی برسیم نیازمند بهره گیری از همه دیدگاه‌های صاحب نظر در عرصه مدیریت شهری هستیم.

راضی تصریح کرد: کمیسیون خاص کلان شهر تهران به ریاست وزیر کشور یک ظرفیت است که می تواند با طرح موضوعات در هیئت دولت برای حل و فصل آن تسریع شود.

وی اضافه کرد: خروجی کمیسیون هشت سند است که دو سند را می توان در این جمع مورد بحث و بررسی قرار داد و به یک جمع بندی رسید.

وی اظهارداشت: دستورالعمل جمع آوری میادین میوه و تره بار و محصولات کشاورزی هم از مصوبات دولت در سال ۹۶ است که رویکرد و محور آن حذف واسطه ها و رسانده محصول از داخل مزرعه به مشتری در سر سفره های مردم است که برای اجرای آن نیازمند همکاری مشترک و همه جانبه دستگاه‌ها هستیم.

راضی اظهارداشت: به نظر می رسد برای اجرای این طرح و ساماندهی موضوع هنوز هماهنگی و همکاری دستگاه‌های متولی مناسب نیست و ما با همکاری دولت بازبینی و اصلاح این سند را در دستور کار قرار داده ایم تا به راهکارهای عملی برسیم.

وی گفت: فرایند بارانداز مبدا، ارسال کد گذاری و توجه به بارانداز مقصد از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این میان شهرداری ها در انتهای این چرخه قرار دارند.

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری شهرداری های کشور اظهارداشت: دستورالعمل ساماندهی مشاغل زیست شبانه شهر و نیز دستورالعمل احداث و راه اندازی مراکز عرضه و قربانگاه بهداشتی دام و راه اندازی مراکز مشارکتی عرضه میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی و مایحتاج مصرفی خانوارها هم ابلاغ شده که باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

در این نشست دو روزه که فردا نیز برگزار می شود، مدیران ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های شهرداری‌ها ی ۱۵ شهرداری کشور با مباحث مشاغل شهری، ساماندهی مشاغل و فعالیت‌های شهری آشنا می شوند.

 


10180817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است