سیاسی 08:49 - 28 مهر 1396
نماینده سبزوار در مجلس گفت: در شرایط کنونی، همه جریان ها، احزاب و گروه های سیاسی فارغ از آنکه خود را پیروز انتخابات بدانند یا خیر، باید برای کمک به دولتی که مستقر است و برای تحقق وعده هایی که رییس جمهور در انتخابات به مردم داده و بر همان مبنا موفق به اخذ رای اکثریت شده است، تلاش کنند.

نماینده سبزوار: همه جریان‌ها و گروه های سیاسی به رئیس جمهور کمک کنند

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با ایسنا، با اشاره به فضای سیاست داخلی ایران پس از انتخابات اظهار کرد: ما اکنون در شرایط پسا انتخاباتی هستیم. شرایطی که بنده نامش را «دوره بازآرایی درون‌تشکیلاتی» می نامم. با توجه به ماهیت این دوره، کاهش ظهور و بروز رسانه ای احزاب الزاما به معنای «سکوت در فضای سیاسی» نیست.

وی ادامه داد: اگر از تشکل ها و احزاب کاغذی که صرفا کارکرد انتخاباتی دارند صرفنظر کنیم، معمولا در دوران پساانتخابات احزاب و جریان های ریشه داری که نتوانسته اند نتیجه ای مطلوب از انتخابات کسب کنند، سرگرم نقدهای درون تشکیلاتی می شوند. یافتن پاسخ هایی برای چرایی عدم کسب نتیجه مطلوب، برنامه ریزی برای حفظ نیروها و نیز ارائه راهکار برای چگونگی ادامه حیات سیاسی در شرایط جدید، از جمله دغدغه های این دسته از احزاب و گروه هاست.

سبحانی‌فر در ادامه گفت: اما احزاب و گروه های پیروز، در دوره پساانتخابات عمدتا سرگرم برنامه ریزی برای تحقق وعده هایی هستند که بر مبنای آن توانسته اند رای اکثریت را به دست آورند. از حیث درون‌تشکیلاتی هم چگونگی آرایش نیروها به منظور حفظ و تقویت قدرت می تواند از جمله دستورکارهای این گروه از احزاب و جریان های سیاسی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حزب اعتدال و توسعه نیز سرگرم بازآرایی درون‌تشکیلاتی است یا خیر گفت: حزب اعتدال و توسعه یکی از سازمان‌یافته‌ترین تشکل‌های سیاسی حال حاضر کشور است. شوراهای استانی و کانون های تخصصی حزب در اقصی نقاط کشور فعال بوده و همچون همیشه جلسات منظم حزب در سطوح مختلف در حال برگزاری است که اخبار آن به طور معمول از سوی بنده به عنوان سخنگوی حزب یا از طریق خبرها، بیانیه ها و اطلاعیه های صادره از سوی معاونت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و امور بین الملل حزب اعلام می‌شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: از حیث درون‌تشکیلاتی ما همزمان دو مسیر را در پیش گرفته ایم. از یک سو با توجه به رویش‌ها و استقبالی که از گفتمان اعتدال در کشور طی سالهای اخیر ایجاد شده است، توسعه بیش از پیش تشکیلاتی و جذب نیروهای متعهد به گفتمان اعتدال و اسناد بالادستی حزب را در دستور کار داریم.

وی همچنین گفت: در عین حال مدت هاست تلاش کرده ایم در یک فرآیند تشکیلاتی دیدگاه های اعضای حزب در مورد مسائل مختلف ملی، منطقه‌ای و محلی در بازه های زمانی مشخص را  گردآوری کنیم. همانطور که می دانید یکی از کارکردهای اصلی احزاب ارائه مشورت به بدنه اجرایی و تقنینی کشور با هدف کمک به «حکمرانی خوب» است. با توجه به حضور برخی مقامات ارشد حزب اعتدال و توسعه در سطوح عالی اجرایی و تقنینی، طبعا ارائه دیدگاه های مشورتی اعضا علاوه بر نقش موثری که در پویایی حزب خواهد داشت، می تواند به تقویت دولت در خدمت به مردم کمک کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: همین جا لازم است با توجه به تجربه موفقی که حزب اعتدال و توسعه در این حوزه داشته است، پیشنهاد کنم دیگر احزاب و گروه های سیاسی نیز کنشگری خود را به تدریج از پرداختن به مباحث روزمره به ارائه تحلیل ها و راهکارهای عملیاتی در حوزه های تخصصی سوق دهند که این امر علاوه بر تقویت پویایی در احزاب و تقویت برند و اعتبار آنان در افکار عمومی، نقش آفرینی احزاب در توسعه پایدار کشور را ارتقا خواهد داد.  

وی در ادامه تشریح کرد: این پیشنهاد در حقیقت روایتی از یک تجربه عینی است که مدتهاست در حزب اعتدال و توسعه در جریان است. هرچند حضور برخی اعضای این حزب در مجلس یا دولت در موفقیت این ایده موثر بوده است، اما این پیشنهاد الزاما ارتباطی به حضور در قوای مجریه و مقننه ندارد.

سبحانی فر ادامه داد: این پیشنهاد، راهکاری است مبتنی بر گفتمان و مشی حزب اعتدال و توسعه مبنی بر دوری از افراط و تفریط در کنشگری سیاسی و ترویج نگاه تخصصی و عمقی‌نگر به جای رویکردهای عامه‌پسند در مواجهه مسائل و مشکلات کشور.

وی افزود: اگر این نگاه در کنشگران سیاسی کشور تسری یابد قطعا اقبال عمومی نسبت به کارکرد احزاب ترمیم خواهد یافت و فعالان سیاسی نیز بیش از گذشته خواهند توانست ایده‌های خود را در مسیر توسعه کشور پیاده کنند.

وی همچنین  با اشاره به ائتلاف حزب اعتدال و توسعه با  با اصلاح طلبان و شرایط پسا ائتلاف گفت: استحضار دارید که حزب اعتدال و توسعه بر مبنای گفتمان اعتدالی و مشی سیاسی خود، مبدعِ ائتلافی فراگیر بود و توانست با بهره‌گیری از تجربه انتخابات 92 به یاری معتدلین دیگر جریان های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا، ائتلافی سه گانه را در انتخابات پیشین مجلس و انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایجاد کند که به نتایجی درخشان در سپهر سیاسی ایران در مسیر اعتلای نظام و کشور منجر شده است.

سبحانی فر ادامه داد: بنده معتقدم که در شرایط کنونی، همه جریان ها، احزاب و گروه های سیاسی فارغ از آنکه خود را پیروز انتخابات بدانند یا خیر، باید برای کمک به دولتی که مستقر است و برای تحقق وعده هایی که رییس جمهور محترم در انتخابات به مردم داده و بر همان مبنا موفق به اخذ رای اکثریت شده است تلاش کنند.

وی افزود: بر اساس همین دیدگاه بوده است که بارها اعلام کرده ایم ضمن نهی هرگونه فشار بر ارکان تصمیم گیری در موضوعاتی همچون انتصابات مدیریتی، دولت را تشویق می کنیم از ظرفیت های تخصصی همه جریان های سیاسی کشور اعم از اعتدالی، اصلاح طلب و اصولگرا به شرط همراهی با برنامه های دولت دوازدهم و شخص آقای رییس جمهور استفاده کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ما در حزب اعتدال و توسعه با توجه به شرایط کنونی داخلی و بین‌المللی تداوم ائتلافی که در ایام انتخابات شکل گرفت را همچنان ضروری می دانیم.  بر همین اساس تمام تلاشمان این است این ائتلاف در دوره پساانتخابات نیز نه تنها حفظ، بلکه تقویت شود چرا که تداوم این ائتلاف در مسیر منافع ملی می دانیم.

انتهای پیام


9487293
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است