استانی 17:36 - 28 مرداد 1398

امر به معروف به دور از تضعیف و تخریب در برخوردها انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آزادبخت ظهر دوشنبه در نشست یاوران معروف استانداری همدان و فرمانداریهای تابعه که توسط کمیته امر به معروف و نهی از منکر شورای فرهنگی استانداری همدان برگزار شد، گفت: عنوان یاوران معروف به انسان روحیه می دهد و عنوان ارزشمندی است و در این جایگاه قرار گرفتن لیاقت می خواهد و باید قدر خود را بدانید.

وی با بیان اینکه در جایگاهی قرار گرفته اید که باید دین خدا را یاری کنید و عالم و عامل باشید و در این حوزه وظیفه خود را انجام دهید، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود تمام امور را اصلاح می کند.

آزادبخت با بیان اینکه یاوران معروف نقش اساسی در اجرای احکام دین دارند و در امر به معروف و نهی از منکر اصل بر این است که فرد ابتدا خود را اصلاح کند، گفت: در امر به معروف اولین موضوع نیت است و نیت باید انجام کار برای خدا و خیرخواهی برای امت باشد و این رمز و شاه کلید موفقیت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امر به معروف را باید با احترام به دیگران شروع کرد و نکات مثبت را هم دید، گفت: حق نداریم تجسس کرده و بر اساس ظاهر قضاوت کنیم و باید حسن ظن داشته باشیم و نباید تضعیف و تخریب در برخوردها باشد.

وی با بیان اینکه سعه صدر برای هر یاور معروف لازم و پسندیده است، گفت: در برخوردها با افرادی که منکر انجام می دهند باید برخورد هنرمندانه باشد.

مدیر کل حراست استانداری همدان نیز گفت: کار  حراست هم به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و بیشتر از باب پیشگیری فعالیت می کنیم.

اسداله عباس زاده گفت: امر به معروف و نهی از منکر در صورت انجام غیر مستقیم موثر است و باید در امر به معروف و نهی از منکر خود عامل به آن معروف و فارغ از آن منکر باشیم.

وی با بیان اینکه باید تحمل را در خود بالا ببریم تا بتوانیم بدی را با خوبی جواب دهیم، گفت: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که عامل به دستورات دینی باشیم.

مدیر گزینش و مسئول کمیته امر به معروف و نهی از منکر شورای فرهنگی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: به دنبال ایجاد مشارکت اجتماعی برای ترویج خوبی ها هستیم.

مهدی باب الحوائجی با بیان اینکه ۱۱۵ زیر برنامه برای امر به معروف در استانداری تعریف شده است، گفت: ۵ برنامه تا پایان سال با دعوت از شخصیت های علمی و اخلاقی برگزار می شود.

وی استفاده از شبکه اداری و پورتال در ترویج فریضتین، احصا منکرات، نشست های فصلی با واحدهای تابعه، توسعه کمی و کیفی گروههای طلایه داران امر به معروف، توسعه فرهنگ حجاب، برگزاری دوره های آموزشی و اردوهای فرهنگی، گفتمان سازی لسانی امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح الگوی مصرف و نظارت و ارزیابی را از جمله برنامه های مهمی برشمرد که در استانداری در حال اجرا  است و یا اجرا می شود.

وی صالح، متعهد، عاقل، دارا بودن اخلاق کریمه، اهل مطالعه، متوجه و آگاه به مسائل روز اداره، تنگ نظر نبودن، تندخو نبودن، مسامحه کار و سهل انگار نبودن را از روحیات یاوران معروف برشمرد.


10213194
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است