اقتصادی 16:06 - 05 بهمن 1395
پوتین دستور داد
رئیس جمهور روسیه طرحی را کلید زده است که به موجب آن بهترین خطوط هواپیمایی این کشور به ایرلاین‌هایی داده خواهد شد که از هواپیماهای مسافربری روس استفاده کنند.

ارائه مشوق برای استفاده‌کنندگان از هواپیماهای مسافربری روس در روسیه

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  طرح ارائه مشوق به شرکت‌های هواپیمایی این کشور برای استفاده از هواپیماهای مسافربری تولیدی شرکت‌های روسی موافقت کرد. 

براساس این طرح بهترین خطوط هوایی روسیه به شرکت‌هایی داده خواهد شد که از هواپیماهای روس در ناوگان خود استفاده کنند. 

پوتین در دیدار با معاون نخست‌وزیر این کشور تأکید کرد: ارائه خطوط هوایی با بیشترین سوددهی می‌تواند مشوق خوبی برای سوق دادن شرکت‌های هواپیمایی به سوی خرید هواپیماهای مسافربری روس باشد.

از سوی دیگر معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد: ما مزایایی قابل قبولی را برای شرکت‌هایی که هواپیمای مسافربری روسی می‌خرند فراهم می کنیم به گونه‌ای که نه تنها زمینه بهبود درآمدها اقتصادی آنها را ایجاد می‌کنیم بلکه شرایط مناسب‌تری را برای لیزینگ خرید این هواپیماها نیز ارائه خواهیم داد.

روگزین تأکیدکرد:‌ 80 درصد هواپیماهای داخلی روسیه را بوئینگ و ایرباس تشکیل می‌أهند.

وی تأکید کرد: برخی از افراد لیبرال معتقدند اگر هواپیمایی خوب باشد مشتریان در هر جای دنیا آن را خواهند خرید اما این تفکر درست نیست. شما تلاش کنید ایرباس را در بازار آمریکا بفروشید و یا بوئینگ را در بازار اروپا بفروشید. اما نمی‌توانید چرا که همیشه به صورت رسمی و یا غیر رسمی اقدامات حمایت‌گرانه‌ای برای این شرکت‌ها وجود دارد.ژ

براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته اکثر هواپیماهای اندازه متوسط روسیه ایرباس بوده و اگر هواپیماهای بزرگ این کشور را نیز بوئینگ تولید کرده است و تنها 24 درصد کل هواپیماهای مسافربری فعال در روسیه را هواپیماهای ساخت این کشور تشکیل می‌دهند و حتی تعداد هواپیماهای مسافربری مدرن روسیه از این میزان نیز کمتر است.

در حال حاضر هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100، آنتونف 148 و همچنین توپولف 204 و 214 از جمله بهترین و مدرنترین هواپیماهای مسافربری هستند که در روسیه تولید می‌شوند و سهم این هواپیماهای مدرن از کل ناوگان هوایی روسیه تنها 6 درصد است و مابقی هواپیماهای روس در ناوگان روسیه نیز تولید سال‌های قبل از فروپاشی شوروی هستند که شامل توپولف 154 و یاک 42 و دیگر هواپیماها هستند.


8709444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است