گوناگون 10:06 - 01 شهریور 1396
حجت الاسلام احمدی:
کارشناس دفتر آیت الله نوری همدانی گفت:  انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطف توجه مسلمانان در سایه وحدت و همدلی، در مبارزه با صهیونیست ها و آزادسازی قدس شریف است.

انقلاب اسلامی، نقطه عطف توجه مسلمانان به مبارزه با صهیونیست هاست

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر احمدی؛ کارشناس دفتر آیت الله نوری همدانی، استاد حوزه علمیه و از مجاهدان دفاع مقدس و جبهه های افغانستان گفت: تغییر قبله مسلمانان از بیت‌المقدس به مسجدالحرام در سال دوم هجری قمری، روی داد «قَدْ نَری‏ تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّماءِ فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضاها فَوَلّ‏ِ وَجْهَکَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ حَیْثُ ما کُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَهُ وَ إِنَّ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ لَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ مَا اللّهُ بِغافِلٍ عَمّا یَعْمَلُونَ»(سوره بقره، آیه 144). امروزه گروهی غیر مومن و غیریهود و دارای ماهیت غیر انسانی و استکباری، بر بیت‌المقدس و سرزمین اسلامی فلسطین، حکومت می کنند، که باید مسلمانان جهان در راستای پیام جهانی امام خمینی(ره)، برای آزادسازی قدس شریف از چنگال این گروه صهیونیست تلاش کنند.

کارشناس دفتر آیت الله نوری همدانی افزود: مساجد، ریشه آسمانی و توحیدی دارند و انبیای عظام با دستور خداوند، نخستین مساجد را در زمین بنا کردند«إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّهَ مُبارَکاً وَ هُدیً لِلْعالَمِینَ: نخستین خانه‏‌ای که برای مردم (و نیایش خداوند) قرار داده شد در سرزمین مکه است که پر برکت و مایه هدایت جهانیان است».

مسجد، پایگاه خداوند روی زمین و مرکز خودسازی است

امام جماعت مسجد طوس خاطرنشان کرد: مسجد، پایگاه خداوند روی زمین و مرکز خودسازی، اخلاق، خدمات اجتماعی، علم آموزی، نشر معارف دین، خوبی ها و مبارزه با دشمن است و صهیونیست ها، آمریکایی ها و گروه های تکفیری با تخریب مساجد، تضعیف این پایگاه برجسته و ارزشمند را در جوامع اسلامی، دنبال می کنند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: روز جهانی مسجد، نماد توجه مسلمانان و تمام آزادی خواهان جهان به مسجدالاقصی است بنابراین در این روز علاوه بر تکریم جایگاه مسجد، باید موضوع آزادسازی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و مبارز فلسطین را مورد توجه قرار دهند. نباید در چنین روزی، موضوع مسجدالاقصی به دست فراموشی سپرده شود. خواسته دشمن، کم توجهی امت اسلامی به فلسطین است، موضوعی که در صورت عمل به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، محقق نخواهد شد.

کارشناس دفتر آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطف توجه مسلمانان در سایه وحدت و همدلی، در مبارزه با صهیونیست ها و آزادسازی قدس شریف و بخش های تحت تصرف رژیم جعلی اسرائیل است. کشورهای اسلامی باید از این فرصت برای مبارزه بی وقفه تا نابودی رژیم جعلی اسرائیل استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی درباره نقش روز جهانی  مسجد در توجه بیشتر همگان به مساجد، خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در بزرگداشت این روز، علاوه بر تبیین اهمیت و جایگاه مسجدالاقصی در جهان اسلام، احیای کاکردهای مساجد را مدنظر قرار دهد. زمینه سازی برای حضور حداکثری تمام گروه های مردم به ویژه جوانان و فرهیختگان در مساجد، از لوازم این موضوع است.

هدف دشمن برای تخریب مساجدِ کشورهای مختلف دنیا

امام جماعت مسجد طوس خاطرنشان کرد: تلاش های دشمن برای تخریب مساجدِ کشورهای مختلف دنیا، به دلیل جایگاه مسجد در راستای وحدت، آبادانی معنوی، سازندگی، پیشرفت و توسعه است.

کارشناس دفتر آیت الله نوری همدانی گفت: ائمه جماعات به روزرسانی تجهیزات و امکانات را در راستای زمینه سازی حضور و مشارکت گسترده کودکان، جوانان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی مساجد، ضروری بدانند و هرگونه غفلت از این موضوع، موجب تضعیف جایگاه این پایگاه مهم دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت ها و برنامه های مساجد، نیازمند توجه بیشتر مردم و حکومت به این خانه های خدا است؛ نباید توصیه بزرگان به اداره مردمی مساجد، بهانه ای برای کمک نکردن دستگاه های فرهنگی و اجتماعی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... شود. دولت ها نباید در امور مساجد دخالت کنند اما می توانند با حمایت های مادی و معنوی خود، موجب تقویت جایگاه این خانه های خدا در سطح کشور شود.


9382738
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است