علمی فناوری 13:29 - 04 آبان 1395
رییس کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری اعلام کرد: 81 درصد بیمارانی که به این کلینیک مراجعه می‌کنند، مبتلا به اندومتریوز پیشرفته هستند.

81 درصد بیماران کلینیک، مبتلا به اندومتریوز پیشرفته هستند
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاهین خزعلی، روز سه‌شنبه، 4 آبان ماه در مراسم افتتاح سومین کنگره ملی و نخستین کنگره بین‌المللی اندومتریوز و جراحی‌های کم تهاجمی در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به برنامه‌های این دوره از کنگره گفت: در این دوره از کنگره علاوه بر ارائه سخنرانی‌ها در دو سالن مجزا، یک سالن مجزا نیز برای تبادل اطلاعات میان محققان داخلی و خارجی ایجاد شده است.


وی با اشاره به ایجاد کلینیک اندومتریوز از سوی پژوهشگاه ابن‌سینا اظهار کرد: در حال حاضر اسامی تعداد زیادی از مراکز اندومتریوز در کشور انگلستان به ثبت رسیده‌ است که کلینیک پژوهشگاه ابن‌سینا از لحاظ تعداد انجام عمل‌های جراحی در رتبه پنجم قرار دارد.


دبیر علمی این کنگره خاطرنشان کرد: در سال جاری این کلینیک در رتبه اول این لیست قرار خواهد گرفت.


خزعلی با تاکید بر اینکه در این کلینیک تعداد زیادی از بیماران تحت درمان جراحی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: مدارک و گزارش‌های مربوط به این جراحی‌ها در این کنگره ارائه خواهد شد.


رییس کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری با اشاره به انجام عمل‌های جراحی، خاطرنشان کرد: در این کلینیک بیش از 80 درصد مراجعه‌کنندگان در سطح چهار این بیماری هستند که نشان‌دهنده پیشرفت بیماری در این افراد است.


خزعلی اضافه کرد: در 68 درصد بیماران رحم یا دیده نمی‌شود و یا مقدار کمی از آن قابل مشاهده است. ضمن آنکه 41 درصد مراجعه‌کنندگان یک بار تحت عمل جراحی اندومتریوز قرار گرفته‌اند.


وی با تاکید بر ضرورت تبادلات بین‌المللی میان محققان، خاطرنشان کرد: در چندین سال گذشته گروهی از محققان این حوزه به ایران سفر کردند و با مشاهده دستاوردهای ایران در این حوزه مقاله‌ای را منتشر کردند و در آن اعلام کردند که ایران از لحاظ علمی نباید تحریم شود.


سومین کنگره ملی و نخستین کنگره بین‌المللی اندومتریوز و جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان به همت پژوهشگاه ابن‌سینا از امروز سه‌شنبه، چهارم آبان‌ماه آغاز شده است و تا روز هفتم آبان‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی ادامه دارد. در این کنگره متخصصانی از کشورهای انگلستان و ایتالیا حضور دارند.


انتهای پیام/

8247108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت گفت: ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی منجر به پاسخگویی سریعتر فرآیند‌ها می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتیجه آزمایش جدید دانشگاه «لافبورو» نشان می‌دهد کاهش حساسیت بصری می‌تواند زوال عقل را تا ۱۲ سال قبل از ابتلا به آن پیش‌بینی کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال حاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی گفت: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تقویم زمانی اولیه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است