استانی 22:16 - 01 آبان 1399
استاندار آذربایجان‌ شرقی:
ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: سازمان‌های مسئول باید در خصوص مشکلات معدن اندریان بررسی دقیق انجام داده و اعلام نظر کنند.

سازمان‌های مسئول در خصوص مشکلات معدن اندریان بررسی دقیق انجام دهند

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای معادن استان، با تاکید بر تسریع و تسهیل اخذ تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران بخش معادن، گفت: قبول پروانه بهره برداری معدن به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات انگیزه بسیار مهمی برای سرمایه گذاران است.



وی اضافه کرد: کسانی که دارای پروانه معدن هستند و مدت پروانه به اتمام رسیده است در صورتی که در این مدت اقدام به اکتشاف و بهره برداری نکرده اند پروانه آنها لغو می شود.



وی ادامه داد: در ارتباط با معدن مس سونگون مقرر شد طبق قانون تخفیف 20 درصدی برای مالیات مجمتع اعمال شود و برای توسعه زیرساخت های معدن، شهرستان و استان هزینه شود.



پورمحمدی گفت: با توجه به این‌که سهام‌دار اصلی شرکت زرین داغ آستارکان با ۷۵ درصد سهام خارجی است، بایستی بررسی شود آیا منع قانونی برای واگذاری معدن اندریان به این شرکت به عنوان بهره بردار معدن وجود داشته است؟



وی ادامه داد: باید یک تیم ویژه جهت بررسی دقیق در خصوص اینکه آیا واگذاری قانونی بوده و اینکه آیا شرکت به تعهدات خود در خصوص حفاظت و صیانت از طبیعت عمل کرده است، تشکیل شود.



به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، وی اظهار کرد: باید براساس قانون امنیت در منطقه توسط سرمایه گذار تامین شود.



انتهای پیام


10776244
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است