استانی 20:47 - 27 دی 1396
معاون وزیر راه و شهرسازی:
بندرعباس - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرمزگان به عنوان استان پایلوت اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد

هرمزگان  استان پایلوت اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ عشایری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هزار و ۳۴۴ محله در ۵۴۳ شهر کشور مورد مطالعات طرح بازآفرینی شهری قرار گرفتند و هشت شهر در هرمزگان نیز جزء جامعه هدف ما بوده‌اند.

وی توسعه خدمات عمومی و زیربنایی، نوسازی و بهسازی مسکن و ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی را از اهداف طرح بازآفرینی شهری برشمرد و افزود: برای اجرای گام به گام این طرح به برنامه اقدام مشترک برای استان‌ها رسیدیم.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: با توجه به وسعت و جمعیت ساکن در محلات هدف هرمزگان، این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد و اقداماتی که در این استان اجرایی خواهد شد، به عنوان الگو در کشور مد نظر قرار می‌گیرد.

عشایری بیان داشت: این اقدام موجب تسریع در بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده در هرمزگان می‌شود.م

عاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست، عنوان کرد: استان هرمزگان نقش مهمی در اقتصاد ملی دارد اما از سوی دیگر توسعه‌های نامتوازن در این استان موجب کاهش کیفیت زندگی در آن شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری جهت ساماندهی فضاهای شهری بندرعباس آغاز شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: تاثیر عوامل بیرونی برای ارتقای کیفیت زندگی در برنامه اقدام مشترک مورد توجه قرار گرفته است که نهادهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه نقش محوری دارند.

شکرچی‌زاده خاطرنشان کرد: در شهرهای بندری کشور به خصوص در بندرعباس با افت کیفیت زندگی مواجه هستیم که اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی به بهبود این وضعیت کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: اقدامات توسعه‌ای نامتوازن و ناپایدار این افت کیفیت زندگی در شهرهای بندری را رقم زده است و اقداماتی برای دستگاه‌های مختلف در برنامه اقدام مشترک تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پس از اخذ نظرات دستگاه‌های مختلف، طرح اقدام مشترک در ستاد ملی بازآفرینی مصوب و اجرای آن آغاز می‌شود.


9642599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است