اجتماعی 14:04 - 28 مرداد 1398

یک میلیون نفر از وام های صندوق امداد ولایت بهره مند شده اند

‌به گزارش خبرنگار مهر، مجید باجلان در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد از سال ۹۴ ایجاد شده است، گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد عضو شتاب است و تمامی عملیات آن بر اساس خدمات شتاب انجام می‌شود و صد درصد سهام این صندوق متعلق به کمیته امداد است و عملکرد آن در پایان هر سال جزو کمیته امداد محسوب می‌شود و گزارش عملکرد نیز دفتر مقام معظم رهبری ارسال و اعلام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم اعتمادی که به صندوق‌ها صورت گرفته است، در صندوق سرمایه‌گذاری نمی‌کنند گفت: صندوق کمیته امداد وابسته به یک نهاد خدمات‌رسان کمیته امداد امام خمینی(ره) است و سرمایه آن متعلق به مردم است.

باجلان با اشاره به اینکه پشتیبان صندوق امداد بانک ملی است، افزود: امداد ولایت ۳۳ شعبه در سراسر کشور دارد و این شعبات در دسترس کمیته امداد قرار داده شده است تا خدمات لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد البته در تمامی شهرستان‌هایی که دفاتر کمیته امداد دایر است شعبه صندوق امداد نیز خدمات لازم را انجام می‌دهد.

 مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد را شناسایی کرده ایم، گفت: با پرداخت وام‌های اشتغال به آنها، این افراد توانستند در کنار اشتغال، توانمند نیز شوند.

به گفته وی، از سال ۹۵ تاکنون صندوق امداد ولایت سه هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است که بیش از یک میلیون نفر از نیازمندان و محرومان از این وامها برخوردار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه برای سال ۹۸  بودجه مصوب صندوق امداد ولایت دو هزار میلیارد تومان است، افزود: تاکنون ۱۰۵ درصد از اعتبارات را جذب کرده‌ایم و به جای پرداخت ۸۳۳ میلیارد تومان، ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

باجلان گفت: در سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان وام کارگشایی در سقف ۵ میلیون تومان پرداخت شده و اخیرا نیز هیات مدیره سقف این وام‌ها را به ۱۰ میلیون تومان افزایش داده است.

وی به برنامه پرداخت وام اشتغال این صندوق اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم ۴۰۰ میلیارد تومان هم در حوزه اشتغال پرداخت کنیم به طوریکه تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان  وام اشتغال با سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته وی ، در سال ۹۸ مصوب شده که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن پرداخت کنیم که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و سقف ودیعه مسکن نیز از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است همچنین وام تهیه مسکن نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در بودجه کمیته امداد نیز عنوان شده که ۳۰ هزار مسکن ساخته شود.

 مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه ۳ میلیون نفر از محرومان و نیازمندان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت حساب افتتاح کرده اند.

 وی افزود: صندوق امداد ولایت ۷۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه به مناطق سیل‌زده کشور اختصاص داده و تاکنون حدود ۹ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و ۵۰ میلیارد تومان نیز از این اعتبارات پرداخت شده است.

باجلان با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از خیرین در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده‌اند گفت: مبلغ این سپرده‌ های خیرین به ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته وی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به این سپرده‌ها سودی پرداخت نمی‌کند و تنها مبالغ آن برای پرداخت وام به نیازمندان استفاده می‌شود.


10213012
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است